پیشروی طلای جهانی به سوی مرز ۱۳۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر تقاضا برای سرمایه‌گذاری مطمئن درپی افت بازارهای سهام و نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی، افزایش یافت.;

پیشروی طلای جهانی به سوی مرز ۱۳۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا،  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1283.6 دلار رسید که نزدیک به رکورد قیمت 1284 دلار روز دوشنبه بود که بالاترین قیمت در شش ماه گذشته بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.3 درصد افزایش یافت و به 1284.8 دلار رسید.

    به گفته بنجامین لو، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، فضای اخیر برای قیمت طلا مثبت به نظر می‌رسد زیرا اعتماد بازار به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی همچنان متزلزل است.

    بازارهای سهام آسیا به دلیل آمار اقتصادی مایوس کننده از چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، در معاملات روز چهارشنبه از صعود بازماندند.

    شاخص مدیران خرید بخش تولید کایشین/مارکیت چین از 50.2 واحد در نوامبر به 49.7 واحد در دسامبر کاهش یافت. این شاخص پس از مجموعه ای آمار بازرگانی ضعیف از منطقه آسیا منتشر شد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها منتظر دیدگاه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره دورنمای اقتصادی و چشم انداز افزایش نرخ‌های بهره در سال 2019 هستند. وی قرار است روز جمعه در یک گفت و گوی مشترک با جانت یلن و بن برنانکه روسای سابق بانک مرکزی آمریکا شرکت کند.

    انتظار می‌رود سیکل سه دور افزایش نرخ‌های بهره در سال در آمریکا به پایان برسد. بازارها انتظار ندارند امسال نرخ‌های بهره افزایش پیدا کند.

    توقف افزایش نرخ‌های بهره به نفع طلا خواهد بود زیرا طلا که سوددهی ندارد با بالا رفتن نرخ‌های بهره، جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، به 15.36 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در 791.5 دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.08 درصد افزایش یافت و به 1264.9دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر