حتما با معادن برخورد می کنیم/ تامین گندله واحدهای داخلی در اولویت است

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: درباره تامین نیاز داخلی گندله به معادن تذکر داده ایم.;

حتما با معادن برخورد می کنیم/ تامین گندله واحدهای داخلی در اولویت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    جعفر سرقینی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» درباره درخواست اخیر خود  به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای واحدهای فولادی، اظهار کرد: این تصمیم محدودیتی برای عرضه در بورس کالا نیست بلکه کف عرضه است، یعنی هرکدام از واحدهای فولادساز موظف هستند حداقل عرضه ای در بورس داشته باشند و پس از می توانند صادرات داشته باشند.
    وی ادامه داد: اگر بخواهم به صورت عددی رُند بگویم، به این صورت خواهد بود که هرکسی که 1 تن عرضه در بورس داشته باشد، می تواند به میزان 2 تن صادرات داشته باشد. درواقع نسبت عرضه در بورس و صادرات به این شکل خواهد بود.
    سرقینی درباره بخشودگی جریمه فولادسازان افزود: پیش تر فولادسازان به کف عرضه عمل نکرده بودند  اما در حال حاضر نه تنها کف عرضه را رعایت کرده اند، بلکه عرضه خود در بورس را افزایش داده اند. درمقابل چنین همکاری ما نیز با آنها همکاری کرده و جرایم آنها بخشیده شد.
    اما در حال حاضر واحدهای فولادسازی با کمبود گندله مواجه هستند و معتقدند واحدهای تولیدکننده بیشتر از آنکه به دنبال تامین نیاز داخل باشند به دنبال صادرات هستند.  معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره موضوع کمبود گندله بیان کرد: روز سه شنبه در این باره مکاتباتی داشته ایم و به معادن تذکر داده شد که حتما اولویت با تامین بازار داخل است و اگر به این موضوع عمل نکنند حتما با آنها برخورد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر