مدیرعامل گل گهر مطرح کرد؛

اهمیت توجه به ساختار بازار و مکانیسم عرضه و تقاضا

عصر معدن- مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر معتقد است در صورتیکه به بازار اجازه آزادی عمل داده شود و عرضه و تقاضا تحت فشار قرار نگیرد، شاهد افزایش سرعت توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی فولاد خواهیم بود.;

اهمیت توجه به ساختار بازار و مکانیسم عرضه و تقاضا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از چیلان، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در گفت و گو با چیلان گفت: چند نرخی بودن ارز در بازار، تاثیرات مستقیمی در تولید و فروش بنگاه های اقتصادی دارد. لذا اگر ارز حاصل از فروش و خدمات با برنامه به پشتیبانی از تولید برآید، سبب خواهد شد تا نیاز تولیدکنندگان در زمینه قطعات تامین شده و به دنبال آن صنایع پایین دستی تقویت شود و توسعه صنایع وابسته فولاد مانند مسکن و بخش های اساسی دیگر اقتصاد کشور را در پی خواهد داشت.

    وی افزود: باید دقت داشته باشیم که تعیین نرخ ارز یا نحوه عرضه محصولات در بازار کار دولت نیست. دولت باید در تخصیص صحیح منابع و ارز کشور به شکل بهینه برای توسعه کشور کمک کند. لذا تغییر مداوم بخشنامه ها در شرایط فعلی اگرچه طبیعی است اما باید به بازار اجازه آزادی عمل داد و عرضه و تقاضا را تحت فشار قرار نداد. از این رو انتظار ما از مسئولان تسهیل فرآیندها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر