کشتی‌آرای خبر داد

هفته اول نوروز طلا گران شد

عصر معدن- محمد کشتی آرای از رسیدن قیمت سکه در بازار به بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان خبر داد و گفت:‌ البته در این قیمت حدود ۱۲۰ هزار تومان حباب است.;

هفته اول نوروز طلا گران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا،عضوی هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر با بیان این مطلب اظهار کرد: در  هفته اول نوروز با توجه به بالا رفتن قیمت جهانی طلا و بحث وجود تقاضا در بازار، قیمت‌ها تا حدی افزایش پیدا کرد.
    وی با بیان اینکه در این مدت قیمت هر اونس طلای جهانی به بیش از 1550 دلار رسیده بود، گفت: در روزهای گذشته این نرخ کمی کاهش پیدا  کرده و تا حدود 1325 دلار رسیده است. 
    کشتی‌آرای ادامه داد: از روز سه شنبه قیمت‌ها تا حدی رو به  کاهش است  اما بسته بودن بازار و در کنار آن وجود تقاضا از سوی مردم باعث شده است که در اولین روزهای سال شاهد افزایش قیمت باشیم؛ به گونه‌ای که قیمت سکه در این روزها به بالاترین نرخ آن یعنی بیش از یک میلیون و 720 هزار تومان رسید.
    عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر اینکه افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش نرخ ارز از دلایل گرانی طلا به شمار می رود، گفت: ‌البته در دو - سه روز گذشته قیمت‌ها کمی تعدیل شده و به عنوان مثال قیمت سکه به یک میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.
    وی همچنین  اظهارکرد:  قیمت هر  گرم طلا 18 عیار در روزهای گذشته به 162 هزار تومان رسیده که اکنون این نرخ به  158 هزار تومان کاهش یافته است. قیمت نیم سکه در باز ار 820 هزار تومان، ربع سکه 525 هزار تومان و سکه گرمی هم 338 هزار تومان است.
    کشتی آرای در ادامه به  تعطیلی بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در روزهای شنبه و یکشنبه بازار تعطیل بود و  مشغول فعالیت نیست آنچه که به عنوان قیمت عنوان میشود غیر رسمی است و ممکن است معامله‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تا حدی اختلاف قیمت داشته باشد زیرا قیمت‌های اعلام رشده رسمی نیست.
    وی همچنین اظهار کرد: پس از تعطیلات  تا حدی قیمت‌های موجود تعدیل خواهد شد و قیمت‌ها شفاف و واقعی می‌شود.
    عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در پایان سخنان خود تاکید کرد: نوروز امسال بازار سکه و طلا حالت التهابی پیدا کرده و قیمت‌ها واقعی نبود. در  ایام پیش از عید نیز مردم ترجیح می‌دادند دارایی خود را به سکه و ارز تبدیل کند تا  ارزش آنها حفظ شود اما با این وجود بازار سکه رکود داشت و اینگونه نبود که مانند سال‌های قبل مردم  به عنوان عیدی سکه بخرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر