افزایش شدید واردات مس چین در ماه سپتامبر

عصر معدن- در ماه سپتامبر، واردات مس کارنشده و محصولات مسی به چین به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید.;

افزایش شدید واردات مس چین در ماه سپتامبر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس ،این رشد واردات، عمدتاً ناشی از باز بودن پنجره آربیتراژ و همچنین سطح پایین ذخایر مس در انبارهای گمرک شانگهای و بورس آتی شانگهای بود که فعالان بازار را وادار به پر کردن دوباره ذخایر خود کرد.
    با توجه به اطلاعات اولیه گمرک کشور چین که اواسط اکتبر منتشر شد، واردات مس کارنشده و محصولات مسی این کشور در ماه سپتامبر، 24 درصد نسبت به ماه قبل و 21درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرد و به سطح 521هزار تن رسید.
    واردات این حجم از محصولات مسی از ماه مارس سال 2016 تاکنون، بالاترین حجم ثبت شده بوده است.
    با توجه به اطلاعات اولیه گمرک، کل این واردات طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر، با افزایش16/1درصدی به 99/3میلیون تن رسید.
    به گفته یکی از معامله‌گران مس در شانگهای آربیتراژ مس بین بورس فلزات لندن و بازار فیزیکی مس شانگهای در ماه سپتامبر بسیار سودآور بود.
    آربیتراژ سودآور، پریمیوم مس درجه یک در ماه سپتامبر را به بالاترین نرخ خود از اکتبر سال 2015 رساند.
    در تاریخ 17 سپتامبر، موسسه Fastmarkets MB پریمیوم کاتد مس درجه یک برای تحویل با شرایط CIF بندر شانگهای را در محدوده قیمت 100 تا 115 دلار بر تن ارزیابی کرد.
    سطح پایین موجودی مس در انبارهای گمرک شانگهای و انبارهای بورس شانگهای نیز فعالان بازار را برای تکمیل موجودی انبارهای خود در ماه سپتامبر ترغیب کرد.
    بر اساس ارزیابی این مؤسسه، حجم موجودی انبارهای مس شانگهای در ماه سپتامبر، در پایین‌ترین سطح خود از ماه فوریه 2017 قرار گرفت و به حدود 392 تا 400 هزار تن کاهش یافت.
    ذخایر مس انبارهای بورس شانگهای نیز در روز 28 سپتامبر به سطح 111 هزار و 995 تن افت پیدا کرد که پایین‌ترین میزان از تاریخ 23 مارس محسوب می‌شود.
    به گفته یک تحلیل‌گر ارشد در یک کمپانی بزرگ تجاری در شانگهای داده‌های واردات در ماه سپتامبر با انتظارات مطابقت دارد و بازار بر این موضوع توافق دارد که واردات مس کار نشده و محصولات مسی چین در ماه اکتبر به دلیل این‌که پنجره آربیتراژ بسته شده است، کاهش خواهد یافت.
    واردات کانسنگ و کنسانتره مس چین در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن با 16/1درصد افزایش به 1/93میلیون تن رسید. این رقم بیان‌گر رشد 31/3درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.
    کل واردات طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر برابر با 12میلیون و 545هزار تن بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد 19/5درصدی داشته است.
    فعالان بازار دلیل افزایش واردات کانسنگ و کنسانتره مس را تقاضای بیش‌تر از جانب واحدهای ذوب فلزات و نیز تغییر تمرکز تأمین‌کنندگان کنسانتره مس به عرضه این محصول از بازار هند به سمت بازار چین اعلام کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر