تولید ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی تا پایان سال

عصر معدن- یک مقام مسوول گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ ماشین آلات معدنی و راه‌سازی تولید شده که این میزان تا پایان سال به ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.;

تولید ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، ابوذر جمشیدوند در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: سیاست وزارت صمت، تأمین ماشین آلات راهسازی و معدنی است بنابراین با توجه به سیاست‌های کلی نظام، قوانین مصوب مجلس و دستور صریح وزیر، نگاه بر این است که از ظرفیت و توانمندی تولیدات داخل استفاده شود تا بتوانیم با توجه به سرمایه گذاری انجام شده، نیاز کشور را از طریق تولید کنندگان داخلی تأمین کنیم.

    مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه سازی وزارت صمت افزود: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 100 ماشین آلات معدنی و راهسازی تولید شده که این میزان تا پایان سال به 4 هزار و 500 دستگاه می‌رسد.

    جمشیدوند اضافه کرد: در سال 1401 رشد خوبی در تولید ماشین آلات معدنی و راه سازی در مقایسه با سال 1400 داشته‌ایم؛ در سال 1401 بیش از 3 هزار و 400 دستگاه از انواع ماشین آلات تولید شده، اما در سال 1400، تعداد تولید یک هزار و 700 دستگاه بوده است.

    وی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی خوبی در حوزه رشد تولید صورت گرفته است و پیش بینی کرده‌ایم بتوانیم 4 هزار و 500 دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی تولید کنیم و به دنبال این هستیم بتوانیم نیاز داخل را از تولیدکنندگان داخل تأمین کنیم و این مسیر را جدی پیگیری خواهیم کرد.

    جمشیدوند با اشاره به رشد 34 درصدی در تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی در چند ماه اخیر، گفت: البته ظرفیت و توانمندی در سطح کشور بیش از این عدد است و در صورت تأمین منابع و تسهیلات، تعداد بیشتری از ماشین آلات را تولید خواهیم کرد.

    به گفته مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه سازی وزارت صمت، اگر در تولید کمبودی وجود داشته باشد و امکان ساخت داخل هم وجود نداشته باشد، واردات ماشین آلات را خواهیم داشت که تاکنون در این حوزه نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر