قائم مقام ایمیدرو:

ایمیدرو از شرکت ها برای تامین ماشین آلات معدنی حمایت می کند

عصر معدن- قائم مقام ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان از شرکت ها برای تامین ماشین آلات معدنی حمایت می کند.;

ایمیدرو از شرکت ها برای تامین ماشین آلات معدنی حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در جلسه بررسی طرح تسهیل تامین ماشین آلات بخش معدن و صنایع معدنی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به توسعه بخش معدن تا افق 1404، پیش بینی می شود معادن کشور به حدود 3 تا 4 هزار دستگاه دامپتراک نیاز پیدا کند.

    وی افزود: در حال حاضر، واردات ماشین آلات معدنی با قیمت فعلی ارز، برای فعالان معدنی توجیه اقتصادی ندارد و در شرایط فعلی، نیاز است ماشین آلات دست دوم (حداکثر 5 سال ساخت) وارد شود.

    ضرورت تقویت سازندگان داخل برای بومی سازی ماشین آلات
    قائم مقام ایمیدرو با اشاره به نیاز همیشگی و روز افزون بخش معدن کشور به ماشین آلات، تصریح کرد: باید بستر لازم را برای تقویت سازندگان داخل همچون شرکت هپکو برای بومی سازی ماشین آلات فراهم کنیم تا در بلندمدت، مشکلات مربوط به استفاده از ماشین آلات دست دوم نظیر هزینه های سرمایه گذاری، سوخت، بهره وری و غیره کاهش یابد.

    وی ادامه داد: با این اقدام مرکزی برای تامین قطعات یدکی ایجاد می شود و درنتیجه، مشکل پشتیبانی فنی از ماشین آلات رفع می شود. همچنین، نیروهای متخصص برای این حوزه تربیت می شوند.
    در این جلسه، محمد آقاجانلو، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، عباس رنجبر، مدیر زیرساخت ایمیدرو، امید امامی، مدیر معادن ایمیدرو، فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق توسعه فعالیت های معدنی، ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت چادرملو و حامد عسگری زاده، نماینده شرکت گل گهر حضور داشتند و پیشنهادات مطرح شده از سوی آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر