خام فروشی به هر عنوان قابل قبول نیست

عصر معدن- استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که خام فروشی به هر عنوان قابل قبول نیست، گفت: ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی در حوزه هایی نظیر معادن ، نفت و گاز منجر به ارزش افزوده و اشتغال پایدار خواهد شد.;

خام فروشی به هر عنوان قابل قبول نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای معادن استان، اظهار کرد: هر نوع خام فروشی شاید در کوتاه مدت ثمربخش باشد؛ ولی در دراز مدت منجر به هدر رفت سرمایه‌های اقتصادی کشور خواهد شد.

    وی ادامه داد: فرصت اشتغال ایجاد شده برای سه هزار نفر در مجتمع مس سونگون از طریق فروش کنسانتره مس کوتاه مدت خواهد بود؛ ولی در تلاشیم با نصب ماشین آالات صنایع ذوب در این واحد میزان اشتغال را در این صنعت بطور چشمگیر افزایش دهیم.

    وی اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز صنایع ذوب در مجتمع سونگون در حال ورود به کشور است و آن بخش از ماشین آلات که قابلیت تولید در کشور را دارد؛ در حال اجراست.

    پورمحمدی ابراز امیدواری کرد تا سه ماه آینده فرآیند نصب ماشین الات در محل مجتمع آغاز شود.

    وی همچنین وجود معادن نفلین سینیت در استان با ذخیره قطعی بیش از پنج میلیارد متر مکعب را از جمله پتانسیل‌های بسیار خوب استان در حوزه معدن عنوان کرد و گفت: هفته گذشته تفاهم همکاری بین سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو برای جذب سرمایه گذار با توان فنی و مالی منعقد شد.

    در این جلسه مقرر شد؛ جلسات بعدی شورای معادن استان فارغ از رسیدگی به مسائل روزمره معادن، با رویکرد سیاست گذاری در این حوزه از قبیل ایجاد اشتغال پایدار، درآمد و رفاه عمومی و انتقال تکنولوژی برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر