در جلسه پایش نقشه راه معدن مطرح شد:

برنامه ایجاد بانک اطلاعاتی نیازهای معادن در "ماشین آلات"

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با توجه به ضرورت رعایت مسایل ایمنی معادن در نقشه راه معدن، ایمیدرو افزایش شاخص های این مهم را با تعیین ضوابط استاندارد در دستور کار قرار داده است.;

برنامه ایجاد بانک اطلاعاتی نیازهای معادن در "ماشین آلات"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که در نشست پایش نقشه راه معدن و صنایع معدنی در محل ایمیدرو سخن می گفت، افزود: با توجه به اینکه ایمنی، سلامت و رعایت مسایل زیست محیطی از ارکان فعالیت های معدنی به شمار می رود، رفع چالش های HSEE در این حوزه را بر خود تکلیف می دانیم.

    وی با تاکید بر اینکه ایمنی پایگاه های امداد در مناطق معدنی نیاز به پویایی آموزش در این حوزه دارد، گفت: برگزاری دوره های آموزشی به صورت فراگیر در کشور، میزان بروز حادثه برای نیروی انسانی را کاهش خواهد داد و ایمیدرو برای کاهش آسیب در این بخش برنامه دارد.

    نوسازی و بازسازی تجهیزات

    غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه ریزی برای "نوسازی و بازسازی تجهیزات و ماشین آلات معدنی" سخن به میان آورد و در این باره عنوان کرد: بخش بسیاری از کار مطالعاتی به منظور نوسازی دستگاه ها در معادن را می توان از طریق پیمانکاران معادن عملیاتی کرد.

    وی افزود: با دعوت از پیمانکاران معادن بزرگ قصد داریم بانک اطلاعاتی متشکل از نیازهای معادن در بخش ماشین آلات و دیگر تجهیزات را ایجاد کنیم.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حدود 18 پیمانکار بزرگ در این حوزه فعالیت می کنند که می توان با تهیه اطلاعات تخصصی از این مجموعه ها، نوسازی معادن را سرعت بخشید.

    این مقام مسوول در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: در بخش نوسازی و بازسازی تجهیزات چند تفاهم نامه مبادله شده که در دست بررسی است.

    استفاده از تکنولوژی ها جدید

    غریب پور با اشاره به ضرورت نوآوری در حوزه تکنولوژی معادن اعلام کرد: تغییرات فعالیت های معدنی مطابق با تکنولوژی های جدید در دنیا، مورد توجه کشورها قرار گرفته است و در این راستا رایزنی با شرکت های معتبر برای انتقال تکنولوژی مورد توجه ایمیدرو است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از برنامه ریزی ایمیدرو در جذب سرمایه گذار با محوریت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سخن گفت و در این باره اعلام کرد: طبق یک برنامه زمانبندی چهار ساله (سال 97 تا 1400)، جذب سرمایه گذار برای توسعه معادن هدفگذاری شده است.

    وی ادامه داد: برخی از این معادن از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار و سیاست "مشارکت با بخش خصوصی" که در برنامه عملیاتی نقشه راه معدن دیده شده است، ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر