تلاش برای واردات ماشین آلات معدنی با ارز دولتی

عصر معدن- دبیر انجمن سنگ ایران، نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر صنعت سنگ کشور گفت: نوسانات نرخ ارز نیز مانند دیگر صنایع بر ما اثرگذار بوده است. البته ما با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی صحبت کردیم و در تلاشیم تسهیلات ارزی برای واردات ماشین آلات و تجهیزات معادن با ارز ۴۲۰۰تومان دریافت کنیم.;

تلاش برای واردات ماشین آلات معدنی با ارز دولتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    احمد شریفی با بیان این مطلب در گفت وگو با «عصرمعدن» اظهار کرد: درخصوص صادرات و تاثیرات نرخ ارز باید گفت: در گذشته قیمت پایه سنگ برای صادرات بالا بود و بحث پیمان ارزی و بازگشت ارز خیلی مطرح نبود در نتیجه نرخ ارز تاثیری بر این بخش نداشت، اما اکنون با شرایط جدید به گمرک نامه زدیم و مجبور شدیم قیمت پایه صادراتی را پایین آورده و به گمرک پیشنهاد دهیم.

    وی درادامه سخنانش به سامانه نیما و روند فعالیت آن نیز اشاره داشت و گفت: نظرات مختلفی نسبت به ضعف سامانه نیما وجود دارد؛ اما اعتقاد بنده این است که بزرگترین اشتباه تاریخی در بخش کنترل و جابه‌جایی ارز در ایران رخ داده است. زیرا باید از ابتدا منشا و مقصد درآمدها و ارزآوری حاصل از صادرات در کشور کنترل و مشخص می شد و نرخ را بازار کنترل می‌کرد تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

    به گفته وی، در واقع عدم کنترل باعث شد بخش زیادی از ارز کشور خارج شود. امروز که با سامانه نیما می‌خواهند جابه‌جایی ارز در کشور را کنترل کنند کار سختی است. در واقع این سامانه باید 5 سال پیش ایجاد می شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر