خشونت بازار کبالت با تقاضای صنعت خودرو

عصر معدن-رونق باتری کبالت موجب می شود قیمت‌ها در چین بالا برود.;

خشونت بازار کبالت با تقاضای صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، کبالت در حال حاضر با نخستین آزمایش بزرگ خود روبه رو است، زیرا جهش ناگهانی تقاضای وسایل نقلیه الکتریکی باعث افزایش موج 2 ساله این ماده شده‌است. با این حال نشانه هایی از کبود مواد اولیه وجود دارد.

    قیمت سولفات کبالت (فرم شیمیایی استفاده‌ شده در باتری‌های خودرو و الکترونیک مصرف‌کننده) از ماه ژانویه به پایین‌ترین سطح خود رسید و طبق گفته شرکت آسیا فلز، بیش از 20 درصد از قله آوریل گذشته‌است.
    در همین حال، داده های متال بولتن نشان می دهد، فلز کبالت نیز پس از رسیدن به بالاترین سطح در یک دهه زودتر از سال، نرمال می شود.
    در حالی که تقاضا از صنعت تولید خودروهای برقی در سال‌های آینده به سرعت افزایش پیدا می کند، رکود خرید از سوی سازندگان باتری نشان می‌دهد که بازار همچنان کمبود عرضه ندارد.
    Caspar Rawles، تحلیلگر هوش معدنی Benchmark، در یک مصاحبه گفت: " جو کنونی در چین اخیرا به شدت خشن شده‌است.
    کبالت موجی از توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده‌است. زیرا تولید کنندگان جهانی، اتومبیل‌های بیشتری را تولید می‌کنند که توسط باتری وابسته به کبالت کار می‌کنند.

    قیمت موادی که بیشتر در جمهوری دموکراتیک کنگو مورد استفاده قرار می‌گیرند، از ترس از اینکه تامین کافی برای راضی کردن تغییر ساختاری در تقاضا وجود ندارد،  بهای بالایی به دنبال داشته است.
    سهام سازنده باتری چینی، معاون فناوری Amperex Technology در اولین روز معاملاتی خود یعنی روز دوشنبه به حداکثر 44 درصد رسیده است، گفت که بیشترین نگرانی در مورد عرضه کبالت در مواد اولیه است.‎

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر