۸۵ درصد بنتونیت کشور متعلق به خراسان جنوبی است

عصر معدن- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد ماده معدنی بنتونیت کشور متعلق به این استان است باید برای تشکیل خانه بنتونیت و ثبت ملی آن اقدام کرد.;

۸۵ درصد بنتونیت کشور متعلق به خراسان جنوبی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، جواد اشرفی روز سه‌شنبه اظهار داشت: تکمیل زنجیره‌های مواد معدنی به ایجاد ارزش افزوده آن کمک می‌کند لذا زمینه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم است.

    وی افزود: هفدهمین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (کانمین) از سیزدهم تا شانزدهم آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران دایر شده و امسال در این نمایشگاه پاویون توانمندی‌های حوزه معدن خراسان جنوبی به نمایش گذاشته شد که مهمترین تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در حوزه فرآوری است.

    معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهمترین اهداف حضور در نمایشگاه است.

    وی گفت: 776 معدن در خراسان جنوبی وجود دارد که که از این تعداد 230 معدن که عمده آنها معدن سنگ است به دلیل بالا بودن هزینه تولید و نداشتن قدرت رقابت در بازار، غیر فعال و نیمه فعال هستند.

    اشرفی افزود: اقتصاد معدن یکی از حوزه‌های شاخص بوده که برای توسعه استان کاربردی و حیاتی است، حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه تخصصی معدن باعث معرفی توانمندی‌های این حوزه شده و در نهایت با جذب سرمایه‌گذار می‌توان ارزش افزوده بخش معدن را افزایش داد.

    وی اظهار داشت: همچنین در این نمایشگاه کشورهای مختلف حضور دارند که از نزدیک با ظرفیت‌های استان آشنا شدند و از جمله با یکی از تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی در حوزه معدن نشستی را برای ایجاد کارخانه در استان برگزار کردیم.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین ماشین آلات معدنی و ابزاری که در معادن استفاده می‌شود از نیازهای استان است و دولت در این زمینه حمایت‌های لازم را از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارد.

    وی با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته شاهد رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان بوده‌ایم افزود: پروژه‌های مهمی برای تکمیل زنجیره تولید با حمایت و هدایت بخش دولتی در دست اجرا است.

    اشرفی بیان کرد: تسهیل و روان سازی فرآیند صدور مجوزها برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران در سطح استان صورت گرفته از همین رو شاهد فعال شدن مجتمع کک در طبس هستیم و در حوزه معادن طلا نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

    وی گفت: اولین بار در دولت سیزدهم موفق به اخذ مجوز ورود ماشین آلات معدنی از مرز ماهیرود شدیم و حدود یک ماه پیش اولین محموله از گمرک ماهیرود ترخیص شد.

    معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نگاه معدنکاران هم باید بیشتر به سمت ایجاد صنایع فرآوری معطوف شود و به طور جدی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه اقتصاد معدن تاکنون در استان مغفول مانده است افزود: نگاه ملی و بین المللی را باید به سمت معدن خراسان جنوبی معطوف کنیم تا شاهد پیشرفت و ترقی در این حوزه باشیم.

    استاندار خراسان جنوبی هم روز گذشته از پاویون این استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته در تهران بازدید کرد.

    پاویون معدنی خراسان جنوبی اولین بار با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در نمایشگاه بین المللی معدن مستقر شده و توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهمترین اهداف حضور در این نمایشگاه است.

    با توجه به اینکه خراسان جنوبی با بیش از 58 ماده معدنی فعال و تعدد معادن از استان‌های مطرح در این بخش است، حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های استان کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر