وزارت نیرو زیرساخت معادن خراسان جنوبی را متعهد شد

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: وزارت نیرو متعهد شد برای تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه برق رسانی به مناطق مستعد معدنی استان ۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.;

وزارت نیرو زیرساخت معادن خراسان جنوبی را متعهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، داود شهرکی افزود: برای سرمایه‌گذاری در استان با پیگیری استاندار خراسان جنوبی سال گذشته توافق‌نامه‌ای با وزارت نیرو، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.

    وی تصریح کرد: براساس توافق با وزارت نیرو، این وزارتخانه متعهد شد در مدت سه سال، هر سال 30 میلیارد تومان را صرف زیرساخت معادن استان کند.

    وی ادامه داد: براساس این تفاهم، تعهد وزارت صمت در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، زیرساخت‌ها و توسعه صنعت فرش و تجارت به میزان سه هزار میلیارد تومان است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تعهد سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان مسوولیت سازمان صمت استان را برای پیگیری این مهم دوچندان می‌کند.

    وی با بیان اینکه تحقق بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال جاری قابل پیش بینی است افزود: تعهد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تکمیل اکتشافات و شناسایی ذخایر جدید معدنی 35 میلیارد تومان است.

    شهرکی بیان کرد: همچنین در حوزه معادن زغالسنگ 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشترک در قالب فایناس بین چین و ایران تعهد شده است که بدون شک منجر به افزایش زغال در استان خواهد شد.

    وی گفت: 2 طرح صنعتی فروسیلیکس و آهک صنعتی نیز توسط شرکت ایمیدرو در حال مطالعه است که سرمایه‌گذاری پیش بینی شده آن 200 میلیارد تومان است.

    وی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در حوزه فرآوری خاک‌های صنعتی متعهد شده است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: همچنین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تعهد با 10 میلیارد تومان برای تکمیل اکتشاف و شرکت شستا (شرکت سرمایه گذاری وابسته به تامین اجتماعی) سرمایه‌گذاری حدود 200 میلیارد تومان در طرح توسعه زغال را پیش بینی کرده است.

    وی گفت: در حوزه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز 560 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای سه طرح صنعتی قبل از سال جدید در استان انجام شده که مصوبه هیات دولت را گرفته است.

    46 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی شناسایی شده که زغال‌سنگ، منیزیت، سنگ‌های تزیینی، خاک‌های صنعتی، سنگ‌آهن، بازالت و مرمریت از جمله مهمترین این مواد معدنی است.

    در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه صنایع معدنی استان انجام شده از جمله اینکه ظرفیت ذخایر معدنی از 11 میلیون تن به 17 میلیون تن افزایش یافته است.

    سال 98 در حوزه معدن 35 میلیون تن ذخایر معدنی کشف شد که در مجموع ذخایر استان به سه میلیارد و 700 میلیون تن افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر