گنجینه‌های معدنی به ثروت تبدیل شود

عصر معدن- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بزرگترین پهنه های معدنی کشور در این استان وجود دارد، گفت: باید این گنجینه ها را به ثروت تبدیل کرد و لذا نباید استان را محروم معرفی کنیم.;

گنجینه‌های معدنی به ثروت تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در نشست با علما، نخبگان و شوراهای اسلامی شهرستان درمیان، خراسان جنوبی را چهارمین استان دارای ذخایر معدنی معرفی و بیان کرد: اکنون از 60 نوع ماده شناسایی شده در کشور 49 ماده معدنی در این استان وجود دارد.

    نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: در استان گنجینه های معدنی فراوانی وجود دارد که باید آن را از زیر خاک بیرون کشید و به ثروت تبدیل کرد.
    وی تصریح کرد: یکی از مسائل ما در استان این است که امکانات و ظرفیت های بالقوه زیادی وجود دارد که باید کمک کنیم آن را بالفعل و ثروت تبدیل کنیم.
    معتمدیان از خام فروشی به عنوان مشکل عمده حوزه معادن استان یاد کرد و افزود: بایستی با ایجاد و راه اندازی صنایع فراوری در مناطقی که از موهبت معدنی برخوردار است این ثروت ها را در استان ماندگار کرد.
    وی داشتن مرز طولانی با کشور افغانستان را از دیگر ظرفیت های استان خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: از گذشته تاکنون زیرساخت های خوبی توسط دولت ها در این مناطق ایجاد شده اما سه مرز استان در سال های اخیر از جانب افغانستان بسته شده است.
    استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فعال کردن بازارچه های مرزی از اولویت های ماست افزود: در این زمینه رایزنی هایی با کشور مقابل صورت گرفته و توافقاتی انجام شده است.
    وی از بازگشایی درب واحد تجاری در مرز ماهیرود خبر داد و گفت: با هماهنگی‌هایی که با کشور طرف مقابل انجام شده به زودی شاهد بازگشایی مرز میل 73 خواهیم بود تا این مرز نیز در زمینه واردات و صادرات فعال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر