۶۳ پروانه بهره برداری معدن در خراسان جنوبی صادر شد

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، در نشست شورای معادن خراسان جنوبی گفت: این استان جزو پنج استان معدنی کشور است و به لحاظ داشتن تعداد معادن، رتبه چهارم کشوری را دارد.;

۶۳ پروانه بهره برداری معدن در خراسان جنوبی صادر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، داود شهرکی با بیان اینکه در مجموع معادن استان 13 هزار اشتغال ایجاد شده است، اظهار کرد: 2 میلیارد و 600 میلیون تن ذخایر قطعی شناسایی شده در استان وجود دارد.

    وی ادامه داد: توسعه اکتشاف گسترده از طریق پهنه های اکتشافی و واگذاری به شرکت های بزرگ معدنی با تمرکز بر اکتشاف سیستماتیک از اقدامات مهم این سازمان در سال گذشته بوده است.
    شهرکی گفت: اعمال سیاست های حمایتی از بهره برداران معادن، مطالعات ژئوفیزیک هوایی در وسعت تقریبی 57 هزار کیلومتر مربع، اتمام عملیات اکتشاف در پهنه نوار مرزی، شناسایی 11 محدوده و منطقه مستعد در پهنه نوار مرزی از دیگر اقدامات این سازمان در سال قبل بوده است.
    وی با اشاره به اینکه عملیات اکتشاف در پهنه سربیشه به مساحت 900 کیلومتر مربع به اتمام رسیده است، افزود: عملیات اکتشاف در پهنه های بیشه، حیدرآباد و عشق آباد و عملیات اکتشاف در پهنه های پلایای میانی و دستیابی به ذخیره با حجم 1.5 میلیارد متر مکعب شورابه ، با هزینه 9 میلیارد و 760 میلیون ریال به اتمام رسیده است.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: عملیات اکتشاف در پهنه ماده معدنی سرب و روی ازبکوه با هزینه 30 میلیارد ریال نیز به پایان رسیده و اجرای طرح های عمرانی در قالب پروژه های اکتشافی و واگذاری پهنه اکتشافی دهسلم از دیگر اقدامات ما در سال قبل بوده است.
    شهرکی با بیان اینکه در سال گذشته، 53 فقره پروانه اکتشاف با مساحت 462 کیلومتر مربع در خراسان جنوبی صادر شده است، گفت: در این مدت سه نوبت فرآیند عمومی مزایده برگزار و 29 محدوده و معدن واگذار شده است.
    وی تمرکز بر سنگ های قیمتی و حمایت از توسعه صنعت فرآوری آن در استان با واگذاری محدوده مستعد در قالب برگزاری مزایده محدوده و تامین تجهیزات سنگ تراشی را از جمله سیاست های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری ذکر کرد.
    وی ادامه داد: 70 میلیون یورو تسهیلات فاینانس چین برای اجرای طرح توسعه معادن زغال سنگ در محدوده پرورده طبس به منظور افزایش استخراج به میزان 750 هزار تن به تصویب رسیده و عملیات اکتشاف مس چاه پلوند فردوس در سال گذشته با سرمایه گذاری 23 میلیارد ریال آغاز و در حال تجهیز است.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم دراین جلسه گفت: در سال قبل مکاتبه بعضی از معدن داران به شخص استاندار را در خصوص نگاه های سخت گیرانه و سلیقه ای اداره کل منابع طبیعی در خصوص پاسخ گویی به استعلام ها را داشتیم.
    حسین موهبتی افزود: در این بخش مکاتبه ای را با دستگاه های اجرایی انجام دادیم و با تشکیل جلسه ای فرآیند استعلام در منابع طبیعی بررسی شود.
    وی اضافه کرد: در جلسه یاد شده صورت جلسه ای تنظیم و مقرر شد اعضای جلسه در خصوص تهیه فلوچارت در خصوص فرآیند ثبت محدوده های معدنی از صفر تا صد موافقت کنند.
    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش موانع برخورد با درختار قیچ، بنه و... هم مقرر شد کمیته فنی موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
    موهبتی گفت: برای فرآیند ثبت محدوده معدنی فلوچارتی مشخص شد، منابع طبیعی استان طی نامه ای این بحث را در حوزه اختیارات کمیته نظارت تشخیص داد و در خصوص دستورالعمل سازمان هم واگذاری عرصه بیشه زار ممنوع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر