وزیر صنعت، معدن و تجارت در خراسان جنوبی:

آهن اسفنجی قائنات دهه فجر راه اندازی می شود

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح فولاد قائنات که یکی از طرح‌های بزرگ کشوری محسوب می‌شود، در گذشته یکی از طرح‌های هشت گانه فولادی بوده که با رفع مشکلات و سپردن مسئولیت آن به ایمیدرو، فعال شده است.;

آهن اسفنجی قائنات دهه فجر راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا رحمانی که به منظور افتتاح پروژه های صنعتی و معدنی به استان خراسان جنوبی سفر کرده است افزود: طبق برنامه زمان بندی شده بخش احیای این طرح تا دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.

    وی با بیان اینکه هدف ما از اجرای اینگونه طرح‌ها، تکمیل زنجیره ای از فعالیت ها در بخش معدن و صنایع معدنی است، گفت: برای افتتاح و بهره برداری طرح ها برنامه زمانبندی داریم و این برنامه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

    ضرورت حمایت بانک ها از بخش تولید

    رحمانی افزود: بانک‌ها نیز باید برای اینگونه طرح‌ها در موضوعات تخصصی خدمات ارایه دهند.

    وی افزود: برای افزایش سطح اختیارات و ارایه خدمات بانک‌ها در مناطقی که طرح های معدنی و صنعتی داریم نیز در حال پیگیری از طریق بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی هستیم.

    او با اشاره به اینکه اجرای طرحی مانند فولاد قائنات در اقتصاد و توسعه و اشتغال خراسان جنوبی موثر خواهد بود، بیان کرد: بازدید امروز که با بیان مشکلات و موانع پیش روی این واحد همراه بود، سرعت راه‌اندازی آن را شتاب خواهد داد و مسایل را با ارایه دستورات لازم پیگیری خواهیم کرد.

    ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکتشاف

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خراسان جنوبی با روند جدیدی که در پیش گرفته است به زودی پایان بیکاری را جشن خواهد گرفت، گفت: علایم اولیه نشان می دهد که پتانسیل های قابل توجهی در بخش اکتشاف این استان وجود دارد.

    رحمانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که تولید را امری مقدس دانسته اند، تصریح کرد: باید با همین نگاه به مسایل نگاه کنیم و همیشه ما با کمال افتخار و بدون منت پروژه‌ها را در همه جای کشور به پیش ببریم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه‌ و طرح‌های مهمی در حال آماده شدن است که فولاد قائنات از جمله آن هاست.

    افتتاح پروژه های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو به ارزش 4 میلیارد دلار

    وی با اعلام اینکه فقط در حوزه ایمیدرو نزدیک به چهار میلیارد دلار پروژه تا پایان سال آماده افتتاح است، گفت: تا پایان امسال در کل کشور بیش از 100 هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح می‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال در حوزه معدن و صنایع معدنی نهضت چشمگیری در کشور آغاز شده است، افزود: در بخش ساخت داخل و داخلی سازی اهتمام جدی مورد توجه است که به طور حتم به رونق تولید منجر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر