معاون وزیر صمت:

مشکل زیربنایی معادن رفع می‌شود

عصر معدن- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: تلاش داریم از منابع داخلی معادن برای رفع بخشی از مشکلات زیربنایی آنها استفاده کنیم.;

مشکل زیربنایی معادن رفع می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، خداداد غریب پور روز شنبه در بازدید از معدن طلای هیرد نهبندان افزود: پروژه کارخانه فرآوری طلای هیرد قرار بود سال 1400 به بهره برداری برسد اما مقرر شد هفته دولت سال 99 به بهره برداری برسد.

    وی بیان کرد: اکتشافات معدن طلای هیرد نهبندان ادامه دارد و به میزان ذخایر آن نیز افزوده خواهد شد.

    وی ادامه داد: یکی از مشکلات زیرساختی معدن هیرد نهبندان نبود برق بود که این موضوع جلوی فعالیت سرمایه‌گذار را نگرفته است و در حال حاضر برق از طریق ژنراتور تامین می‌شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی کشور است به ویژه اینکه 70 درصد زغال و 70 درصد منیزیت کشور را تامین می‌کند.

    وی با بیان اینکه در زمینه مس سرمایه‌گذاری کرده‌ایم عنوان کرد: مشکلات مربوط به معادن مس استان خراسان جنوبی در قلعه زری خوسف به زودی پیگیری و حل خواهد شد.

    غریب پور یادآور شد: در زمینه تامین زیربناهای معادن استان تاکنون خوب کار شده است ما نیز در این سفر جمع بندی از حل مسایل زیربنایی خواهیم داشت.

    وی افزود: هرجا رفته‌ایم زیربناها با مشارکت سرمایه گذار انجام می‌دهیم به این معنا که استاندار، سرمایه گذار و شرکت مربوطه به صورت مشارکتی نسبت به تامین زیربناها اقدام کنند.

    معاون وزیر صنعت بیان کرد: در خصوص تامین آب و برق کارخانه فرآوری طلای هیرد اقدامات اولیه انجام شده است ما نیز در این زمینه مشارکت خواهیم کرد.

    وی تصریح کرد: در خصوص محرومیت‌زدایی و توسعه خراسان جنوبی اقدامات خوبی در این استان طی یکسال اخیر انجام شده است که به نوبه خود از ابتکارات و خلاقیت‌های استاندار در این زمینه قدردانی می‌کنم امید است ما نیز به نوبه خود در این رهگذر نقش داشته باشیم.

    غریب پور عنوان کرد: امروز چند موضوع از جمله مشکلات مربوط به فولاد قاینات، معدن مس قلعه زری و زیربناهای معادن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز( شنبه) وراد بیرجند شد و در ادامه سفر از طرح کارخانه فرآوری طلای هیرود نهبندان و منطقه معادن شاهکوه این شهرستان بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر