رشد ۱۰۰ درصدی پروانه‌های معدنی خراسان جنوبی

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: تعداد پروانه‌های بهره برداری معدنی استان از سال ۹۲ تاکنون از ۳۲۰ فقره به ۶۶۰ فقره رسیده که رشد ۱۰۰درصدی صدور پروانه‌های معدنی در استان را نشان می دهد.;

رشد ۱۰۰ درصدی پروانه‌های معدنی خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، داود شهرکی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و استاندار برگزار شد، افزود: در حال حاضر در حوزه صنایع معدنی استان، پنج هزار میلیارد تومان پروژه و طرح آماده بهره‌برداری، در حال احداث یا شروع عملیات اجرایی است.

    شهرکی ادامه داد: 2 واحد فرآوری طلا، سه واحد منیزیت، سه واحد صنایع فولادی، چهار واحد در حوزه زغال، فرآوری‌های مواد معدنی، طرح‌های توسعه لاستیک، سه طرح توسط سازمان گسترش و طرح‌هایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ه) در دست اجرا است که نوید شرایط خوبی را در استان می‌دهد.

    وی با اشاره به دیگر اقدامات و دستاوردهای حوزه معدن استان بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه صنایع معدنی استان انجام شده که از جمله آن می توان به افزایش ظرفیت استخراج از 11 میلیون تن به 17 میلیون تن اشاره کرد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به طرح های در دست اجرای استان اظهار کرد: امسال چند طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 800 میلیارد تومان در حال اجرا است که پیش‌بینی شده تا پایان سال به بهره برداری برسد.

    وی با بیان اینکه در حوزه گوشت جزو 5 استان دارای پایینترین سطح قیمتی و در خصوص مرغ نیز علاوه بر تامین 100 نیاز داخل استان، تامین کننده 3 استان دیگر نیز هستیم تصریح کرد: تنها در مدت زمانی کوتاه در خصوص کالای برنج با کمبود مواجه شدیم که بلافاصله پس از پیگیری اولین استانی بودیم که به اندازه لازم حتی بیش از نیاز برنج تامین و در سطح استان توزیع کردیم.

    شهرکی خاطر نشان کرد: این نوید را به مردم استان می‌دهیم که هیچگونه کمبود کالای اساسی و غیراساسی نیست و شرایط تهیه کالا در وضعیت خوبی است و مشکلی در تامین کالای مورد نیاز مردم وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه در حوزه بازرسی 300 واحد متخلف شناسایی شده اند ادامه داد: در این راستا پنج میلیارد تومان پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی تاکید کرد: مجموعه اصناف و واحدهای تولیدی استان قانون‌مدار و رعایت کننده مقررات صنفی و اخلاق اقتصادی هستند اما برخورد با متخلفان و برخی سودجویان جدی است و هیچ اغماضی در این زمینه نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر