در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بیان شد:

قدردانی معاون اول رئیس جمهور از رویکرد سازمان توسعه تجارت/ تامین بخش زیادی از نیاز ارزی کشور از محل صادرات غیر نفتی

عصر معدن- معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدوین و ارایه گزارش سازمان توسعه تجارت در خصوص پروژه افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به ۱۵ کشور همسایه را قابل تقدیر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ظرفیت ها و مزیت های جغرافیایی و برخورداری از منابع طبیعی، با ۱۵ کشور رابطه همسایگی دارد و چنین کشوری را نمی توان حبس کرد.;

قدردانی معاون اول رئیس جمهور از رویکرد سازمان توسعه تجارت/ تامین بخش زیادی از نیاز ارزی کشور از محل صادرات غیر نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» اسحاق جهانگیری در این جلسه از کشورهای همسایه به عنوان مهمترین بازار صادرات غیرنفتی کشور نام برد و گفت: بازار واردات سالانه کشورهای همسایه با ارزش بیش از هزار و صد میلیارد دلار در سال، ظرفیت بزرگی برای توسعه صادارت کشور محسوب می شود.
    وی بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از مهمترین پیشران های اقتصادی، تاکید و تصریح کرد: صادرات به حق یکی از مهم ترین پیشران های اقتصادی است زیرا توسعه صادرات غیرنفتی با رونق بخش های مختلف تولید و اشتغال زایی در کشور همراه خواهد بود.

    جهانگیری همچنین با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی کشور و محدودیت های بودجه دولت، تصریح کرد: خوشبختانه صادرات غیرنفتی توانسته است بخش زیادی از نیازهای ارزی کشور را تأمین کند و مانع از کمبود نیازهای تولید و کاهش میزان اشتغال زایی در کشور شده است.

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش رییس سازمان توسعه تجارت و هدفگذاری این سازمان برای توسعه صادرات کشور، خاطر نشان کرد: لازم است برای تحقق این هدف گذاری، وظایف همه دستگاه های اجرایی مرتبط به آنها ابلاغ شود تا در این برنامه مهم اقتصادی کشور مشارکت جدی داشته باشند.
    معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه یکی از رویکردهای اصلی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برون گرایی است، تصریح کرد: کمیته برون گرایی ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید نقشه راه دقیقی برای اهداف و بازارهای صادارتی کشور تعیین و همه جوانب و ملزومات تحقق هدف گذاری های صادراتی کشور را تعیین و پیگیری کند.

    جهانگیری افزود: در گزارش سازمان توسعه تجارت ظرفیت های توسعه صادرات غیرنفتی احصاء و اهداف کمی و وظایف هر دستگاه نیز مشخص شده است که لازم است دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این وظایف را به دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ و هماهنگی و برنامه ریزی های لازم را برای اجرای این تکالیف انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر