غریب پور اعلام کرد:

۴ پیشنهاد ایمیدرو برای توسعه چادرملو

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو برای توسعه چادرملو ۴ پیشنهاد در زمینه اکتشاف و استخراج در عمق، امور زیست محیطی و طرح های توسعه ارائه کرد.;

۴ پیشنهاد ایمیدرو برای توسعه چادرملو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در جلسه کنترل مدیریت ایمیدرو با حضور شرکت های چادرملو، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع چادرملو با توجه به نیاز خود به منابع جدید سنگ آهن در آینده، به سمت اکتشاف و استخراج عمقی، حل مسائل زیست محیطی معادن از طریق مسئولان استانی و نیز همکاری اکتشافی با محدوده های تحت پوشش سازمان ها برود.

    وی افزود: همچنین، مجوز افزایش سرمایه به این شرکت برای اجرای طرح ها توسعه ای داده شود.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ستاد زنجیره فولاد برای توسعه متوازن این صنعت ضروری است، گفت: متاسفانه تاکنون زنجیره ارزش را تعریف نکرده و اجرا نکرده ایم. فعالیت ها بیشتر جزیره ای بوده و استراتژی مدونی در این زمینه نداشته ایم.

    وی ادامه داد: در این زمینه نیز کمتر با هم مذاکره کرده ایم. شاید برگزاری جلسات به تصمیم گیری ها کمک کند.

    کمترین استفاده از تسهیلات در بخش معدن و صنایع معدنی

    عباس نعیمی، قائم مقام رئیس هیات عامل ایمیدرو در این جلسه با بیان اینکه همه ما (ایمیدرو و شرکت های مرتبط با آن) برای توسعه کشور مسئولیم و در یک راستا قرار داریم، گفت: وقتی عملکرد شرکت ها بهبود یابد، عملکرد ایمیدرو نیز بهتر خواهد شد.

    وی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی کمترین استفاده را از تسهیلات داشته و به سمت افزایش سرمایه برای اجرای طرح های توسعه ای رفته است.

    برنامه های تولید و توسعه چادرملو

    محمود نوریان، مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در این جلسه به برنامه این شرکت در سال 98 پرداخت و گفت: در برنامه تولید امسال شرکت چادرملو، 3 میلیون و 700 هزار تن گندله، یک میلیون و 250 هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن شمش فولاد پیش بینی شده است.

    وی افزود: طرح های توسعه ای فعلی این شرکت شامل اکتشافات مقدماتی و تفضیلی آنومالی دی 19، احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 10 مگاوات است. احداث گندله سازی جدید به ظرفیت 4 میلیون تن، جزو برنامه های آتی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر