در مهلت ۹۰ روزه، با تحریم امریکا مقابله می‌کنیم

تلاش برای تاثیر حداقلی تحریم بر فروش مس

عصر معدن- معاون مالی اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران معتقد است برای صادرات مس می توان راهکارهایی را پیدا کرد.;

در مهلت ۹۰ روزه، با تحریم امریکا مقابله می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰:۰۰

    محسن بازارنوی در گفت و گو با «عصرمعدن» با اشاره به تحریم های جدید امریکا در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: در حال حاضر کالاهای دیگری پیش از صدور این نامه شامل تحریم می شدند اما کارهای آنها در حال انجام است. به عنوان مثال فولاد مبارکه در لیست تحریم بود اما خرید و فروش های خود را انجام می دهد.
    وی ادامه داد: در این دوره از تحریم ها امریکا فرصتی 90 روزه داده است، البته به اعتقاد ما مس در دور اول تحریم ها نیز جزو لیست بود اما نه در آن زمان و امروز محصول مس ایران تحریم شده و ما مانند دوره های قبل راه خود را پیدا می کنیم.
    معاون مالی اقتصادی شرکت ملی مس صنایع ایران تصریح کرد: سعی ما این است که این موضوع کمترین تاثیر را بر روند درآمدی داشته باشد. البته با توجه به اینکه در شروع این موضوع قرار داریم در تلاش هستیم تا در این 90روز اقداماتی را انجام دهیم. اگر در این مدت بتوانیم به میزان مشخص شده سال ( کمی بیشتر یا کمتر) صادرات را انجام دهیم پوشش بودجه ای را انجام داده ایم. اگر هم غیر این باشد به دنبال راهکارهای دیگری خواهیم بود.
    بازارنوی همچنین با اشاره به طرح های توسعه زیست محیطی افزود: 2طرح توسعه ای ما در حوزه زیست محیطی است و چاره ای جز اجرای آن نداریم. خوشبختانه تمام تجهیزات آن خریداری و در گمرک است. طرح سرچشمه راه اندازی شده و خاتون آباد نیز ظرف 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
    وی افزود: در کنار این موضوع طرح های توسعه ای دیگری که در اولویت اصلی ما قرار دارند و در حال حاضر با سرعت خوبی مواجه هستند و منجر به افزایش ظرفیت تولید کنسانتره می شود ( معادن چاه فیروزه، درآلو و دره زار)  اجرا خواهند شد. سایر طرح ها توسعه نیز تابعی از فروش هستند یعنی اگر فروش طبق برنامه انجام شود درصدی از فروش به اجرای آنها اختصاص داده می شود. خوشبختانه تا به این لحظه مشکلی در این باره نداشته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر