برای توسعه معدن به سرمایه های داخلی اکتفا کنیم

عصر معدن- رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سرمایه گذاران به دنبال شرایط مطلوب برای شروع فعالیت های اقتصادی هستند.;

برای توسعه معدن به سرمایه های داخلی اکتفا کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    مسعود گل شیرازی در گفت و گو با «عصر معدن» درباره جذب سرمایه های خارجی در شرایط فعلی برای بخش معدن، اظهار کرد: مهمترین موضوع برای سرمایه گذاران خارجی برای شروع یک فعالیت اقتصادی، ریسک سیاسی و کشوری است. درواقع این 2 پارامتر مشخص می کند که فضای کشور دارای مطلوبیت است یا خیر.
    وی تصریح کرد: اقتصاد ایران از نظر نیازمندی به سرمایه های خارجی شرایط مطلوبی دارد اما پارامتر ریسک کشور و سیاسی کمی سرمایه گذاران خارجی را با تردید همراه می کند.
    به گفته گل شیرازی، در دوران پسابرجام، رتبه اعتبار ایران بهبود یافت و این موضوع کمک کرد تا سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران و در بخش های مختلف به ویژه معدن، تمایل بسیاری پیدا کنند. اما متاسفانه از این فرصت آن طور که باید استفاده نشد.
    رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: درواقع شرایط در پسابرجام به مرحله ای رسید که مسئولان کشور شرکای چینی خود را که پیش از برجام در ایران حضور داشتند را فراموش کنند. این موضوع باعث شد تا بخشی از سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی چینی ها بی نتیجه بماند.
    گل شیرازی بیان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به خروج امریکا از برجام برای توسعه بخش های اقتصادی از جمله معدن باید به سرمایه های داخلی کشور و یا سرمایه ایرانی های خارج از کشور اکتفا کرد. بخش معدن درشرایط فعلی نمی تواند رشد و توسعه قابل انتظار را محقق کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر