فشار دولت گینه برای افزایش تولید بوکسیت

عصر معدن- گینه تولید برق را افزایش می‌دهد تا پالایش بوکسیت را تقویت کند.;

فشار دولت گینه برای افزایش تولید بوکسیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وزیر انرژی این کشور گفت: گینه انتظار دارد تا ظرفیت تولید انرژی خود را در طول 6 سال آینده نزدیک به 4برابر افزایش دهد، چرا که آنها قصد دارند شرکت‌های معدنکاری را توسعه داده تا میزان خروجی بوکسیت را اصلاح کنند.
    کشور آفریقای غربی، بزرگترین تولیدکننده بوکسیت، در میان یک جهش معدنی قرار دارد که خروجی بوکسیت را به طور عمده برای تقاضا از چین افزایش داده ‌است. اکنون بیش از نیمی از واردات بوکسیت چین متعلق به این کشور است.
    دولت در تلاش برای استفاده از بخش معدن به منظور افزایش توسعه اقتصادی است، از اینرو شرکت‌های معدن‌کاری را تحت فشار قرار داده تا به تاسیسات فرآوری که بوکسیت را به آلومینا با ارزش بالاتر اصلاح می‌کند و برای تولید آلومینیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، متعهد کند.
    Cheick Taliby Sylla، در حاشیه یک کنفرانس معدنی در پایتخت Guinea's، Conakry، گفت: "معدن ها به سادگی معنای توسعه هستند اما آنها را نمی توان بدون انرژی توسعه داد."
    گینه در حال حاضر به 658 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد. بخش عمده‌ای از کشور به برق دسترسی ندارد و حتی پایتخت نیز خاموشی‌های مکرر را تجربه می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر