ایمیدرو و شرکت ملی مس توسعه معادن بردسکن را برعهده گرفتند

عصر معدن- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) و شرکت ملی صنایع مس ایران برای توسعه اکتشافات، برداشت مس و تامین زیرساخت‌ها در حوزه معادن مس شهرستان بردسکن به یاری این استان شتافتند.;

ایمیدرو و شرکت ملی مس توسعه معادن بردسکن را برعهده گرفتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، علی رسولیان با بیان این مطلب افزود: براساس آنچه که پیشتر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار خراسان رضوی مطرح شده بود، معادن شهرستان بردسکن یکی از بهترین معادن استان از نظر برخورداری از کانی مس بوده و نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌هاست.

    وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست‌هایی که پیش از این برگزار شده بود، نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات معادن مس خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد و توافقاتی در این زمینه انجام گرفت.

    وی گفت: روز گذشته طی نشستی که با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در تهران برگزار شد، وی مسوولیت سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف معادن مس بردسکن را برعهده گرفت.

    رسولیان افزود: پیشتر در نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی توافق شد که برای انتقال و توزیع برق محدوده معادن مس بردسکن که 400 میلیارد ریال هزینه دارد، از محل اعتبارات ایمیدرو استفاده شود.

    وی ادامه داد: طی نشستی که روز گذشته با مدیرعامل ایمیدرو در تهران برگزار شد، وی با تامین هزینه‌ انتقال و توزیع برق در محدوده معادن مس بردسکن موافقت کرد.

    خراسان رضوی از ذخایر مناسب مس برخوردار است و اغلب ذخایر مس شناسایی شده استان در محدوده شهرستان‌های کاشمر و بردسکن قرار دارد.

    معادن مس در این دو شهرستان بسیار قدیمی هستند و بیش از 50 سال فعالیت داشته‌اند و تاکنون نیز در کنار معادن مس در این شهرستان‌ها کارگاه‌های فرآوری اولیه برای خالص سازی سنگ مس ایجاد شده که از جمله آنها مجتمع مس تکنار است.

    بعد از سنگ آهن، می‌توان مس را یکی از ذخایر معدنی قابل توجه و دارای ظرفیت بسیار در حوزه فلزات خراسان رضوی به شمار آورد.

    تاکنون 10 پروانه اکتشاف معدنی در زمینه مس در خراسان رضوی صادر شده و هم اکنون سه واحد فرآوری مس در کنار معدن آن در شهرستان بردسکن مشغول فعالیت است که مس فرآوری شده آن برای استفاده به استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی ارسال می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر