غریب پور تاکید کرد:

ایفای نقش ایمیدرو همراه با انجام مسئولیت اجتماعی / امسال سود شرکت ها به "توسعه" هدایت شد

عصر معدن- غریب پور گفت: ایمیدرو استراتژی های توسعه و توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی را به همراه ایفای نقش مسوولیت اجتماعی اجرا می کند.;

ایفای نقش ایمیدرو همراه با انجام مسئولیت اجتماعی / امسال سود شرکت ها به "توسعه" هدایت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور که امروز در نشست با کارشناسان این سازمان سخن می گفت، تصریح کرد: در واقعه سیل ابتدای امسال،‌ شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی با مدیریت ایمیدرو، مبلغ 100 میلیارد تومان در اختیار مناطق سیل زده قرار دادند.

    وی تاکید کرد: این امر نشان داد ایفای نقش مسوولیت اجتماعی همراه با برنامه های تولید، توسعه و توانمندسازی انجام می شود و یکی از ارکان اصلی برنامه های ایمیدرو به شمار می آید.

    غریب پور با اشاره به برگزاری مجامع سالانه شرکت ها گفت: امسال بخش قابل توجهی از سود شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی به امور توسعه اختصاص یافت که این امر یکی از سیاست های ایمیدرو بود که به نیکی مدیریت شد.

    وی یادآور شد: امروزه با سود انباشته در شرکت ها مواجه هستیم که چنین امری تامین منابع مالی برای اجرای طرح ها، تهیه مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز را قوت بخشیده است.

    تعیین تکلیف محل تامین مالی

    رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد که طی روزهای آینده نشستی برای تعیین تکلیف پروژه شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی از جمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و همچنین سنگ اهن چادرملو و گل گهر ‌برگزار می شود تا مسیرهای تامین مالی پروژه ها شفاف تر شود.

    وی ادامه داد: در این جلسه قرار است مشخص شود که سود انباشته شرکت ها صرف کدام طرح ها شود.

    غریب پور همچنین اظهار داشت: پیش از این برخی از شرکت های حوزه فولاد و آلومینیوم در مقاطعی، با کمبود مواد اولیه مواجه بودند اما با برگزاری جلسات چند جانبه، این مشکل برطرف شده و این نشست ها همچنان ادامه خواهد داشت.

    وی گفت: ‌بخشی از این تامین مواد اولیه از طریق واگذاری شرکت های مستقر در سنگان به شرکت های فولادی ایجاد شده است.

    استارت آپ ها

    رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان به توانمندسازی شرکت های معدنی اشاره کرد و گفت: به تازگی با همکاری دانشگاه امیر کبیر و مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی، محلی در اختیار استارت آپ های معدنی قرار داده شده است.

    وی هدف از این اقدام را تقویت شرکت های دانش بنیان معدنی عنوان کرد.

    غریب پور خبر داد: 170 طرح تحقیقاتی شناسایی که از این تعداد 27 پروژه انتخاب و به دانشگاه های صنعتی امیر کبیر، تهران و صنعتی شریف واگذار شد. وی تاکید کرد: طرح های تحقیقاتی "نیازمحور" شده اند و قرار بر این است که نیازهای فعلی و آینده این حوزه را در اموری همچون فرایند تولید، کاهش مصارف انرژی و ... برطرف سازند.

    وی افزود: علاوه بر این 10 تفاهمنامه با شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی امضا کرده ایم و با مشارکت جهاد دانشگاهی در حال فعالیت بر روی کاهش یا رفع نیازهای "دانش" در این بخش هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر