در نشست بررسی هماهنگی و بهینه سازی اسکله ها در منطقه خلیج فارس مطرح شد:

طرح توسعه بندر منطقه خلیج فارس مورد توجه ایمیدرو است

عصر معدن- نشست هم اندیشی هماهنگی و بهینه سازی استفاده از اسکله ها، بارگیری و تخلیه، انباشت و برداشت، واگن برگردان و امور مرتبط با سرمایه گذاری توسعه ای آینده منطقه ویژه خلیج فارس با حضور قائم مقام ایمیدرو برگزار شد.;

طرح توسعه بندر منطقه خلیج فارس مورد توجه ایمیدرو است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، در این نشست قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه منطقه ویژه خلیج فارس نقش کلیدی در پیشبرد اهداف صنایع به ویژه فولاد دارد افزود: این منطقه با وسعت 5000 هکتار از ظرفیت های قابل توجهی در تحقق چشم انداز فولاد برخوردار است.

    عباس نعیمی با اشاره به مزیت هایی همچون وجود زیرساخت ریلی و کارخانه های متعدد صنایع فولاد در منطقه اقتصادی خلیج فارس گفت: امکان پهلودهی به شناورهای 100 هزارتنی فله و کالا از مزیت های منطقه به شمار می رود و موضوع توسعه و تامین دیگر زیرساخت ها برای شرکت های مستقر در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت های ایمیدرو و مشارکت شرکت های بزرگ معدنی مباحث مربوط به توسعه زیرساخت ها در این منطقه فراهم شود.

    نیاز به 1250 میلیارد تومان سرمایه برای احداث 3 فاز

    در این نشست مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس طی سخنانی گفت: برای احداث فازهای توسعه این منطقه نیاز به 1250 میلیارد تومان سرمایه است.

    حسن خلج طهرانی با اشاره به احداث 3 فاز توسعه در این منطقه افزود: نظر به هزینه های انجام شده در منطقه و احداث زیرساخت های مهم در خصوص صنعت فولاد و احجام صادرات و واردات در افق 1404 طرح توسعه بندر منطقه اقتصادی خلیج فارس مورد توجه است.

    وی با اشاره به ظرفیت تخلیه و بارگیری فرآورده های مایع و مواد فله معدنی در منطقه گفت: ظرفیت انتقال مواد فله و همچنین کالای عمومی 36 میلیون تن و ظرفیت انتقال فرآورده های مایع 30 میلیون تن در سال است.

    خلج طهرانی گفت: در افق 1404 حجم تخلیه و واردات مواد فله معدنی مورد نیاز کارخانه های فولادسازی در بندرعباس تقریبا 2 برابر حجم بارگیری و صادرات خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر