در دوماهه ۹۹؛

رشد ۱۱ درصدی تولید آهن اسفنجی در کشور

عصر معدن- فولاد سازان در دوماهه امسال پنج میلیون و ۵۵۲ هزار و ۴۳۳ تن آهن اسفنجی تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد عملکرد داشتند.;

رشد ۱۱ درصدی تولید آهن اسفنجی در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصر معدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو نشان می‌دهد، از مجموع عملکرد تولید آهن اسفنجی شرکت‌های مزبور در دوره دو ماهه امسال، 52.7 درصد سهم اردیبهشت ماه است.

    آمار عملکرد 16 شرکت فولادی  (مبارکه، سفید دشت، سبا، هرمزگان، خوزستان، خراسان، میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی ریز، آهن وفولاد ارفع، گل گهر، چادرملو، جهان فولاد سیرجان و فولاد بافت) گویای تولید دو میلیون و 927 هزار و 307 تن آهن اسفنجی در اردبیهشت ماه امسال است که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته 18 درصد رشد دارد.

    بیشترین میزان تولید آهن اسفنجی در دوره این گزارش مربوط به فولاد مبارکه با رقم یک میلیون و 428 هزار تن ثبت شد و بالاترین افزایش بازدهی در دوماهه امسال مربوط به فولاد بافت با رقم 315 درصد است.

    همچنین در دو ماهه امسال فولاد خراسان با کاهش 39 درصد تولید آهن اسفنجی بیشترین افت عملکرد در این مدت را در بین فولادسازان ثبت کرد.

    علاوه بر این در اردیبهشت ماه نیز فولاد مبارکه با 716 هزار و 500 تن بیشترین تولید آهن اسفنجی را در بین واحد های مورد بررسی داشت و فولاد میانه با رشد 147 درصدی رتبه برتر را در این زمینه کسب کرد.

    تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو در فروردین ماه دو میلیون و 540 هزار و 677 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد سه درصدی داشت.

    به گزارش ایرنا، ایران در عرصه بین‌المللی بعد از هند، دومین تولیدکننده آهن اسفنجی محسوب می‌شود.

    تولید 7.1 میلیون تن گندله سنگ آهن

    همچنین مجموع تولید گندله سنگ آهن در بین واحد های مورد بررسی در دوره این گزارش برابر با هفت میلیون و 155 هزار و 374 تن شد که نسبت به دو ماهه نخست 98 کاهش یک درصدی دارد.

    بیشترین تولید گندله سنگ آهن در این بررسی مربوط به فولاد مبارکه با رقم یک میلیون و 254 هزار و 451 تن ثبت شد و فولاد خراسان هم در دو ماهه 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 215 درصدی را ثبت کرد.

    واحدهای مزبور در اردیبهشت ماه امسال سه میلیون و 493 هزار و 696 تن تولید گندله سنگ آهن داشتند که در مقایسه با ماه مشابه در سال 98 افزایش دو درصدی داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر