افتتاح فاز دوم فولاد دامغان با حضور لاریجانی

عصر معدن- فرماندار دامغان بابیان اینکه لاریجانی رئیس مجلس هفته جاری مهمان مردم این شهرستان خواهد بود، گفت: با حضور وی فاز دوم کارخانه فولاد افتتاح خواهد شد.;

افتتاح فاز دوم فولاد دامغان با حضور لاریجانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر، علی‌اصغر مجد، ضمن اشاره به اینکه فاز دوم مجتمع عظیم فولاد کویر دامغان عصر روز دوشنبه هفته جاری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ، مسئولان استان سمنان و شهرستان افتتاح خواهد شد، اعلام داشت: فاز دوم این مجتمع با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 200 نفر در پنج کیلومتری جنوب غربی دامغان فعالیت خود را آغاز و وارد مدار تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی خواهد شد.

    وی افزود: مجتمع عظیم فولاد کویر دامغان باهدف تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی به ظرفیت 500 هزار تن در سال در فاز اول و در زمینی به مساحت 120 هکتار با 503 هزار مرتع مربع زیربنا و در دو بخش ذوب و ریخته‌گری و احیاء فعالیت خود را آغاز  کرده که شامل کوره القایی که یکی از متداول‌ترین کوره‌ها در ذوب آلیاژ آهن است در چهارم شهریور سال 95 با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح‌شد.

    رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری دامغان تصریح کرد: فولاد کویر دامغان به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان شمش در ایران با برنامه‌ریزی‌های استراتژیک تولید شمش خود را با افتتاح فازهای اول و دوم افزایش خواهد داد.

    مجد خاطرنشان کرد: تأمین 32 مگاوات برق، یک‌میلیون مترمکعب آب و ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری از نیروی کار بومی از مهم‌ترین اقدامات برای بهره‌برداری از مجتمع فولاد دامغان بوده است.

    وی اظهار داشت: یک هزار و 140 نفر در بخش صنعت دامغان فعالیت دارند که از مجموع 156 واحد صنعتی و تولیدی 102 واحد فعال و نیمه فعال وجود دارد همچنین 44 واحد نیز به دلیل مشکلات مختلف تعطیل هستند.

    فرماندار دامغان اضافه کرد: در این شهرستان 129 معدن با  25 نوع ماده معدنی وجود دارد که برای یک هزار و 350 نفر تولید اشتغال کرده است.

    مجد در ادامه گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر خود به دامغان در چهارمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت به میزبانی تالار همایش‌های دانشگاه این شهر که با حضور 150 نفر از اندیشمندان، علما، صاحب نظران ، مسئولان استان، شهرستان و قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر