غریب پور خبر داد:

مشکلات ارزی بخش معدن و صنایع معدنی را حل می کنیم

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از حل مشکلات ارزی و ایجاد بالانس ارزی در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.;

مشکلات ارزی بخش معدن و صنایع معدنی را حل می کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست هم اندیشی با انجمن تولیدکنندگان فولاد از حل مشکلات ارزی بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و افزود: سال گذشته بالغ بر 9 میلیارد و226 میلیون دلار صادرات در بخش معدن و صنایع معدنی داشتیم که زنجیره فولاد با 4.1 میلیارد دلار در رتبه نخست قرار دارد.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به آمار صادرات و واردات در بخش معدن و صنایع معدنی، می توانیم بالانس ارزی ایجاد کنیم.

    غریب پور با بیان اینکه اولویت امسال ما صادرات است و باید موانع صادراتی برداشته شوند، پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری، صادرات بخش فولاد به 3 میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات و واردات این محصولات به 3 میلیارد و300میلیون دلار خواهد رسید که این حاکی از تراز تجاری مثبت خواهد بود.

    نقش انجمن فولاد در تنظیم بازار

    رییس هیات عامل ایمیدرو بر نقش کلیدی این انجمن در تنظیم بازار تاکید کرد و افزود: در دنیا نهادهای واسطه ای نقش بسیار مهمی در تنظیم بازار دارند.اتفاقات بازار زنده است و باید پیوسته اطلاعات بازار رصد شود به همین دلیل انجمن تولیدکنندگان فولاد می تواند تولید فولاد، عرضه در بازار داخلی و عرضه در بورس را مدیریت کند.

    وی خاطر نشان کرد: حضور انجمن تولیدکنندگان فولاد در اتاق فکر معدن می تواند بسیار موثر باشد. انجمن باید تولیدکننده راهکار و جریان تصمیم ساز در بخش معدن باشد.

    رشد 17 درصدی تولیدآهن اسفنجی

    در این نشست بهرام سبحانی رییس انجمن فولاد ایرن ضمن ارائه گزارشی از میزان تولید و صادرات در بخش فولاد کشور افزود: تولید آهن اسفنجی از 22 میلیون و 560هزار تن در سال 96 به 26 میلیون و 359 هزار تن در سال 97 افزایش یافت که حاکی ا ز رشد 17 درصدی است.

    همچنین طی این نشست اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد بر رفع موانع صادراتی، مشکلات بورس و گمرک، قیمت گذاری، حضور پر رنگ تر انجمن در کمیته های تصمیم گیری فولاد، ایجاد مشوق های صادرات و کمک به افزایش تولید فولادسازان تاکید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر