در هشت ماه ۹۸ ثبت شد؛

رشد ۸ درصد تولید آهن اسفنجی در کشور

عصر معدن- بررسی عملکرد ۱۹ واحد تولیدی بزرگ در بخش معدن وصنایع معدنی در دوره هشت ماهه امسال گویای تولید ۱۸ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۶۶ تن آهن اسفنجی است که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.;

رشد ۸ درصد تولید آهن اسفنجی در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، آمار 19 مجموعه بزرگ کشور شامل فولاد مبارکه، سفید دشت، سبا، هرمزگان، کاوه جنوب، غدیر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، خوزستان، خراسان، ذوب آهن، میانه، سبزوار، شادگان، صبافولاد، نی ریز، ارفع، گلگهر، چادرملو یزد، بافت نشان می دهد که در آبان ماه امسال این واحد ها 2 میلیون و 334 هزار و 197 تن آهن اسفنجی تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه پارسال 13 درصد رشد را ثبت کردند.

    بر اساس آمار واحدهای تولیدی مزبور در دوره هشت ماهه امسال، بیشترین تولید انجام شده با رقم چهار میلیون و 557 هزار و 855 تن مربوط به فولاد مبارکه است و بیشترین رشد نیز در این دوره مورد بررسی با 198 درصد نسبت به هشت ماهه 97 از آن آهن و فولاد گل گهر (طرح کوثر) است. 

    همچنین فولاد سبزوار در آبان ماه 98 با ثبت رشد 37 درصدی نسبت به آبان 97 بالاترین میزان رشد در بین واحدهای مزبور را به خود اختصاص داد.

    تولید 27.7 میلیون تن گندله سنگ آهن

    عملکرد 9 واحد تولیدی فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خراسان، سنگ آهن چادرملو، گل گهر، اپال پارسیان سنگان، فولاد سنگان و صبا نور در دوره هشت ماهه امسال خبر از تولید 27 میلیون و 736 هزار و 255 تن گندله سنگ آهن داد که نسبت به مدت مشابه پارسال بدون تغییر بود.

    بیشترین میزان تولید گندله سنگ آهن در دوره یاد شده، مربوط به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با هشت میلیون و 116 هزار و 901 تن که رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 97 دارد و در عین حال فولاد خراسان نیز در دوره این گزارش، بیشترین رشد را نسبت به هشت ماهه پارسال با رقم 113 درصد ثبت کرد.

    آبان ماه امسال میزان تولید گندله سنگ آهن واحدهای یاد شده به رقم سه میلیون و 375 هزار و 465 تن رسید که در مقایسه با آبان 97 رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد و فولاد سنگان خراسان در آبان امسال با رشد 103 درصدی در بین واحد های مزبور عملکرد بهتری داشت.

    تولید 31.5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن  

    براساس آمار 9 مجموعه تولیدی سنگ آهن جلال آباد، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، صنعتی و معدنی توسعه ملی، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، گل گهر، چادرملو، سنگ آهن مرکزی و صبا نوردر هشت ماهه امسال تولید کنسانتره سنگ آهن به رقم 31 میلیون و 548 هزار و 829 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

    آبان ماه امسال هم واحد های یاد شده سه میلیون و 934 هزار و 648 تن تولید کنسانتره سنگ آهن داشتند که نسبت به آبان 97 رشد سه درصدی دارد.

    بیشترین میزان تولید کنسانتره سنگ آهن مربوط به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در دوره هشت ماهه امسال با رقم 10 میلیون و 734 هزار و 129 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد دارد.

    علاوه بر این بالاترین رشد در بین واحد های مزبور در دوره هشت ماهه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال با رقم 67 درصد مربوط به شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی است و همچنین سنگ آهن جلال آباد هم در آبان ماه 98 بیشترین افزایش را در بین واحد های مورد بررسی با رقم 111 درصد ثبت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر