وضعیت تولید فولاد و آهن اسفنجی در ۴ماهه امسال

عصر معدن- انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش آماری چهار ماهه اول سال ۱۳۹۸ فولاد ایران یعنی تا پایان تیر ماه را منتشر کرد که بر اساس آن در چهارماهه نخست امسال تولید فولاد میانی ایران ۵ درصد، محصولات فولادی ۱۲ درصد و آهن اسفنجی ۱۰ درصد رشد تولید داشته‌اند.;

وضعیت تولید فولاد و آهن اسفنجی در ۴ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بر اساس این گزارش، فولادسازان ایران موفق شدند با تولید 8 میلیون و 683 هزار تن فولاد میانی، رشد 5 درصدی را به ثبت برسانند. فولادسازان کشور توانسته‌اند تولید فولاد میانی را از هشت میلیون و 279 هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته را به هشت  میلیون و 683 هزار تن در چهار ماهه امسال برساندند.

    از این میزان فولاد میانی، سهم بیلت و بلوم از کل تولید فولاد میانی پنج میلیون و 128 هزار تن می‌رسد که آهنگ رشد آن کندتر شده و تنها رشد 14 درصدی را به ثبت رسانده است. تولید اسلب نیز به سه میلیون و 555 هزار تن رسیده که افت شش درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است.

    همچنین  در چهارماهه اول سال 98، تولید محصولات فولادی ایران با رشد 12 درصدی به شش میلیون و 930 هزار تن رسیده است. در حالی که تولید آن در مدت مشابه سال گذشته شش میلیون و 172 هزار تن بوده ات . از میزان تولید محصولات فولادی تولید ده تا پایان تیرماه سال جاری سه میلیون و 586 هزار تن آن مقاطع تخت و سه میلیون و 344 هزار تن محصولات طویل فولادی است.  رشد تولید مقاطع تخت تا پایان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد و مقاطع طویل 13 درصد بوده است.

    علاه براین طبق گزارش اعلام شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید آهن اسفنجی نیز در مدت مذکور با 10 درصد رشد از هشت میلیون و 602 هزار تن به 9 میلیون و 468 هزار تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر