تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید

عصر معدن- رئیس واحد آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا اظهار کرد: در روز بیست و یکم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، کارکنان پرتلاش آهن‌سازی سبا ۴۹۹۳ تن آهن اسفنجی تولید کردند و موفق شدند بالاترین رکورد تولید روزانه از زمان راه‌اندازی این بخش را به ثبت رساندند.;

تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، فرهاد رجبی با بیان اینکه این رکورد در نتیجه کارِ گروهی تیم‌های تولید، تعمیرات، دفاتر فنی، انباشت و برداشت و افزایش بهره‌وری تجهیزات و تشکیل جلسات مدون در راستای شناسایی موانع و رشد تولید است، ادامه داد: ارزش و اهمیت این رکورد مربوط به افزایش میزان تولید آهن اسفنجی به همراه حفظ کیفیت و عدم نوسان در محدوده مجاز آن است.

    پس از کسب این موفقیت برخی از سرپرستان و کارشناسان این بخش چنین گفتند:

    حجت‌اله رفیعی، سرپرست انباشت و برداشت آهن‌سازی:

    رصد و بررسی به‌موقع آنالیزهای کیفی گندله ورودی به فولاد سبا، برنامه‌ریزی صحیح در راستای میکس‌سازی گندله و میکس ورودی آن به واحد احیا، بهبود و ارتقای آن‌ها با شرایط کاری واحد احیا در راستای افزایش تولید و حفظ هم‌زمان کمیت و کیفیت محصول، از اقدامات مهم واحد انباشت و برداشت است که در دست‌یابی به این رکورد نقش عمده‌ای داشته است.

    آرش منافی، سرپرست تعمیرات آهن‌سازی:

    از دیگر دلایل ثبت این رکورد روزانه باید به انجام بازرسی‌های مدون و به‌موقع و برنامه‌ریزی در راستای افزایش کیفی تعمیرات برای ارتقای آماده‌به‌کاری تجهیزات و همچنین اعتماد به تجهیزات بومی‌سازی‌شده اشاره کرد.

    آرش نوروزی، کارشناس تولید آهن‌سازی:

    ثبت رکورد روزانه تولید در سال جاری و فروردین‌ماه بسیار حائز اهمیت و باعث افتخار است؛ چراکه ارزش والای سازمان در راستای افزایش کمّی و حفظ کیفی محصول را بیش از ظرفیت تولید اسمی، رقم زده است. این مهم نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های تولید، تعمیرات، انباشت و برداشت، دفاتر فنی در قسمت آهن‌سازی است. امید است با بهبود و ارتقای کیفی گندله ورودی به واحد احیا، رشد و تثبیت این رکورد را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

    رحیم ناصرنژاد، کارشناس فرایند آهن‌سازی:

    خوشبختانه با عنایت به افزایش تخصص و تجربه همکاران در حال حاضر میکس ورودی گندله در حالت بهینه قرار گرفته است و این امر می‌تواند به تولید محصولی با کیفیت و کمیت مدنظر کمک کند. علاوه بر این آنالیز و کنترل به‌موقع فرایند و شناسایی موانع از دیگر بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر