کلنگ‌ احداث کارخانه مگامدول آهن‌اسفنجی فولاد خوزستان به زمین زده شد

عصر معدن- مراسم کلنگ‌زنی احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) فولاد خوزستان با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و با استقبال محمد کشانی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.;

کلنگ‌ احداث کارخانه مگامدول آهن‌اسفنجی فولاد خوزستان به زمین زده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان،  آیین یادشده سه شنبه 22 آبانماه 97 در انتهای بخش احیاء 3 شرکت فولاد خوزستان انجام شد.
    مهران خرم نیا معاون برنامه ریزی و توسعه فولاد خوزستان گفت: این طرح به درخواست معاونت برنامه ریزی و توسعه به عنوان کارفرما در اختیار شرکت مهندسی معادن فناور فلزات برای اجرا قرار گرفته و طبق برنامه ریزی صورت گرفته به مدت 36 ماه عملیاتی خواهد شد.
    خرم نیا هدف این پروژه عظیم را افزایش تولید آهن اسنفجی با هدف تامین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز برای پایداری تولید فعلی و ایجاد ظرفیت برای توسعه های آتی شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد وی در ادامه سرمایه گذاری این پروژه را 135 میلیون یورو برشمرد.

    معاون برنامه ریزی و توسعه در خصوص این پروژه به خبرنگار ما گفت : از ویژگی های شاخص این کارخانه می توان به بالاترین ظرفیت تولید آهن اسفنجی با کیفیت در بین طرح های مشابه اجرا شده در سطح کشور، دارا بودن سیستم تزریق اکسیژن، بکارگیری تکنولوژی جدید در بخش کوره ها و افزایش قطر کوره از 6/69 متر به 7/15 متر، بهره گیری از بیشترین تعداد Bay در طراحی Reformer (19Bay) اشاره کرد.
    خرم نیا در پایان گزارش در خصوص بهره گیری از توان شرکت ها و سازندگان داخلی به میزان 60 درصد ارزش پروژه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر