صادرات ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی در دوماهه سال ۹۹

عصر معدن- مجموع صادرات دو ماهه آهن اسفنجی در سال ۹۸ برابر با ۱۵۸ هزار تن بود اما آمار عملکرد دو ماهه امسال در بخش صادرات آهن اسفنجی گویای دستیابی به صدور ۲۰ هزار تن از این محصول است که نسبت به دو ماهه ۹۸ بالغ بر ۸۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.;

صادرات ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی در دوماهه سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی است، در دوماهه اول امسال پنج میلیون و 552 هزار و 433 تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد عملکرد داشتند. میزان تولید آهن اسفنجی در دو ماهه نخست سال گذشته چهار میلیون و 994 هزار تن را نشان می‌دهد.

    کل تولید آهن اسفنجی پارسال بالغ بر 27 میلیون و 907 هزار تن ثبت شد و نسبت به 26 میلیون و 359 هزار تن عملکرد سال 97 رشد 6 درصدی داشت.

    ایران پس از هندوستان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی در سطح جهان محسوب می‌شود. برای حفظ و حتی ارتقا این جایگاه؛ هفت طرح فولاد استانی که سال‌ها متوقف مانده بود، از نیمه دوم 1392 کلید خورد که اکنون هریک از ظرفیت سالیانه تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی برخوردارند.

    صدور 942 هزار تن آهن اسفنجی

    آمار عملکرد سال گذشته در زمینه صادرات آهن اسفنجی گویای دستیابی به رقم 942 هزار تن است که در مقایسه با عملکرد سال 97 که رقم 533 هزار تن محقق شده بود، افزایش 77 درصدی داشت.

    صادرات آهن اسفنجی در نوبت اخذ عوارض صادراتی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از مهر ماه پارسال تعیین شد، قرار نداشت، اما از بهمن 98 مشمول عوارض 10 درصدی شد که این امر بر رویه صادرات این بخش تاثیر گذار بود.

    مصرف ظاهری آهن اسفنجی

    بررسی آمارمصرف ظاهری آهن اسفنجی نشان می دهد که پارسال رقم 26 میلیون و 965 هزار تن ثبت شد و در مقایسه با رقم 25 میلیون و 826 هزار تن عملکرد سال 97 افزایش چهار درصدی داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر