به شرکت‌های داخلی اعتماد کنیم/ راه اندازی واحد فولادسازی سفید دشت در سال ۹۸

عصر معدن- رییس واحد آهن‌سازی فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های این واحد اظهار کرد: فولادسفید دشت چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های هفت‌گانه فولاد است که از سال ۱۳۸۶ استارت آن زده شد اما بهره برداری رسمی آن از آبان ماه ۱۳۹۵ آغاز شد.;

به شرکت‌های داخلی اعتماد کنیم/ راه اندازی واحد فولادسازی سفید دشت در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    اکبر اسکندری در گفت‌وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: در شرایط فعلی ما یک واحد آهن‌سازی با ظرفیت اسمی 800 هزار تن داریم که به بهره برداری رسیده و یک واحد فولاد سازی نیز از دیگر پروژه‌های شرکت است.
    وی ادامه داد: امیدوار هستیم در سال آینده این واحد به بهره برداری برسد.
    به گفته اسکندری، محصول خروجی واحد احیا در حال حاضر آهن اسفنجی است که فولادمبارکه، فولاد نطنز و سایر فولادهای کشور که در فرآیند ذوب و ریخته‌گری نیازمند آهن اسفنجی هستند، ارسال می شود.
    وی با اشاره به موضوع صادرات نیز بیان کرد: با توجه به اینکه ما جزو هلدینگ فولاد مبارکه هستیم و این شرکت تازه تاسیس است، هنوز به این حوزه ورود نداشته ایم اما طی سال های آینده حتما شاهد صادرات محصول شرکت خواهیم بود.
    رییس واحد آهن سازی فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری افزود: البته بحث بازاریابی برای صادرات هنوز در دستور کار قرار نگرفته است زیرا در پایان سال قرار داریم اما امیدواریم در سال آینده شاهد عقد قراردادهای صادراتی باشیم.
    اسکندی درباره تاثیر تحریم‌ها بر تولید واحد آهن سازی این شرکت، اظهار کرد: بدون شک این موضوع بی تاثیر نبوده و در تامین قطعات با مشکل مواجه شده ایم زیرا بسیاری از قطعات ابتدای پروژه ما از خارج تامین می شد. البته تحریم ها فرصتی شد تا به بحث بومی سازی بپردازیم و به شرکت‌های داخلی اعتماد کنیم که خوشبختانه تا به امروز این اعتماد کم و بیش جواب داده است.
    وی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولیدی این شرکت، گفت: ظرفیت اسمی ما 800 هزار تن است که متاسفانه به دلیل برخی مشکلات به این ظرفیت دست پیدا نکرده ایم اما امیدوار هستیم با حل این مسائل سال آینده شاهد تولید 800هزار تن باشیم و رکورد را ثبت کنیم. در حال حاضر با حدود 85 درصد ظرفیت اسمی مشغول بکار هستیم. هدفگذاری ما برای سال 97 تولید 600هزار تن بود که تا پایان اسفند به این رقم دست خواهیم یافت.
    به گفته اسکندری در حوزه طرح‌های توسعه در زمینه بهینه سازی احیا فعالیت‌هایی را در حد طراحی انجام داده ایم تا بتوانیم ظرفیت احیا را به 1میلیون تن برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر