تولید ۱۲.۸ میلیون تن آهن اسفنجی در ۵ ماهه اول امسال

عصر معدن- بررسی عملکرد واحد های تابعه سازمان ایمیدرو و شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی گویای تولید ۱۲ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۷۱۷ تن آهن اسفنجی در ۵ ماه ابتدایی امسال است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.;

تولید ۱۲.۸ میلیون تن آهن اسفنجی در ۵ ماهه اول امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه، سفید دشت، سبا، فولاد هرمزگان، کاوه جنوب، آهن وفولاد غدیر، میدکو، فولاد خراسان، ذوب آهن، فولاد میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی ریز، آهن وفولاد ارفع، آهن و فولاد گل گهر، چادرملو، جهان فولاد سیرجان و فولاد بافت در مرداد ماه امسال مجموع عملکرد این واحدها رقم دو میلیون و 273 هزار و 371 تن را نشان می‌دهد که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته پنج درصد افت دارد.

    قرار است، امسال براساس اهداف کمی زنجیره فولاد میزان تولید آهن اسفنجی به 33 میلیون تن برسد که دستیابی به این مهم زمینه تحقق تولید حداقل 30 میلیون تن فولاد را فراهم می‌سازد.

    بررسی عملکرد شرکت‌های یاد شده در زمینه آهن اسفنجی نشان می‌دهد بیشترین رشد عملکرد پنج ماهه 99 را فولاد بافت با 138 درصد ثبت کرد و بالاترین میزان تولید نیز در این مدت مربوط به فولاد مبارکه با رقم سه میلیون و 195 هزار و 647 تن بود.

    علاوه براین فولاد مبارکه نزدیک به 25 درصد کل تولید آهن اسفنجی را در دوره این گزارش به خود اختصاص داد.

    همچنین در مرداد ماه نیز بالاترین میزان رشد تولید آهن اسفنجی مربوط به میدکو با رقم 228 درصد ثبت شد، ضمن اینکه فولاد مبارکه با رقم 546 هزار و 979 تن بیشترین تولید آهن اسفنجی را به خود اختصاص داد و در عین حال 24 درصد کل تولید را در پنجمین ماه سال جاری از آن خود ساخت.

    ایران اکنون در زمینه تولید فولاد در جایگاه دهم  جای گرفته و برپایه آمارهای انجمن جهانی فولاد در پنج ماه ابتدایی سال 2020 در زمینه آهن اسفنجی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده معرفی شد.

    آمار صادرات آهن اسفنجی

    کارنامه صادرات آهن اسفنجی در سال‌های 97 و 98 نیز روند افزایشی را ثبت کرد و آمار 1397 حجم صادرات آهن اسفنجی را رقم 533 هزار تن نشان داد که با رشد 77 درصدی در سال 98 به 942 هزار تن رسید.

    میزان مصرف ظاهری آهن اسفنجی پارسال برابر با 26 میلیون و 965 هزار تن بود و رشد چهار درصدی در مقایسه با سال 97 که بالغ بر 25 میلیون و 826 هزار تن بود، ثبت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر