مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا خبر داد

نماد «تکیمیا» فردا بازگشایی می شود

عصر معدن- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا با اشاره به اخذ مجوز لازم از سوی شرکت فرابورس و سازمان بورس گفت: فردا نماد «تکیمیا» رسماً بازگشایی می‌شود.‌;

نماد «تکیمیا» فردا بازگشایی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس؛ دکتر مهرداد فرح آبادی  با اعلام این خبر، گفت: فردا با بازگشایی نماد امکان انجام معاملات ثانویه سهام شرکت در بازار پایه فرابورس بوجود خواهد آمد.

    وی با بیان اینکه مدارک و مستندات لازم در اختیار سازمان بورس و فرابورس قرار داده شده و در سامانه کدال نیز بارگذاری شده است افزود: با توجه به گزارش ارزش‌گذاری که در کدال منتشر شده، توجه سرمایه‌گذاران محترم بالفعل و بالقوه را به گزارش ارزشگذاری مذکور جلب می‌کنم. 

    وی در خصوص تامین مالی طرح‌های توسعه شرکت ملی مس نیز تاکید کرد: شرکت ملی مس بالغ بر 15 میلیارد یورو پروژه تعریف کرده است که با توجه به حجم پروژه‌های در دست اجرا و اهمیت تامین مالی طرح‌ها یکی از بزرگ ترین شرکت های بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود. شرکت تامین سرمایه کیمیا به عنوان بازوی ملی مس در تامین مالی این پروژه‌ها مسئولیت خطیری را بر عهده دارد.

    وی با بیان اینکه هدف‌گذاری شرکت ملی مس رسیدن به تولید 1 میلیون تن کاتد در سال در کشور است، تصریح کرد: بازگشایی نماد «تکیمیا» می‌تواند کمک شایانی برای افزایش سرمایه و تامین مالی پروژه‌های ملی مس و دیگر شرکت‌های بزرگ بازار باشد.

    وی ادامه داد: بلافاصله اقدامات لازم آغاز شد و سوم آبان ماه سال جاری پذیره نویسی انجام گرفت و 40 درصد از سهام شرکت در فرابورس عرضه و 800 میلیارد تومان از بازار سرمایه به عنوان پذیره نویسی اولیه تامین شد.

    فرح آبادی با بیان اینکه موسسین مبلغ 1200 میلیارد تومان تعهد کرده بودند که به صورت نقدی پرداخت کردند، تصریح کرد: بدین ترتیب جمعا سرمایه اسمی شرکت 2000 میلیارد تومان است.

    وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم به عنوان دوازدهمین شرکت تامین سرمایه، مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ نموده و در بازار فرابورس کشور نیز پذیرش شویم.

    فرح‌آبادی با یادآوری اینکه در 9 اسفند ماه سال گذشته شرکت مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرده است، بیان کرد: همچنین مجوز عرضه عمومی در شهریور ماه سال گذشته از سازمان بورس و متعاقبا مجوز پذیره نویسی عمومی از اداره ثبت شرکت‌های تهران در مهر ماه سال گذشته دریافت شد.

    فرح‌آبادی در ادامه افزود: تلاش لازم برای راه اندازی صندوق 3 هزار تنی کاتد مس در دست انجام است و به زودی مجوزهای لازم از سازمان بورس اخذ خواهد شد.

    مددیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا از اقدامات مهم این شرکت را به عنوان چهارمین شرکت بزرگ تامین سرمایه کشور انجام ارزیابی‌های لازم برای طرح‌های توجیهی ملی مس برشمرد و افزود: درآمدهای ناشی از این امر، ماهانه در سامانه کدال منتشر می‌شود.

    وی ادامه داد: 2 مورد موافقت اصولی مربوط به صندوق با درآمد ثابت کیمیا و صندوق قابل معامله در بورس و همچنین صندوق بخشی قابل معامله هم از سازمان بورس دریافت شده و مراحل آن در اداره ثبت شرکت ها در دست انجام است.

    مددیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا گفت: مراحل انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد برای کاتد نیز در حال انجام است که در آینده نزدیک مجوز آن از سازمان بورس اخذ می شود.

    مدیر عامل شرکت تامین سرمایه کیمیا بیان کرد: اقدامات مختلفی برای اخذ مجوز و موافقت اصولی در زمینه انتشار اوراق صکوک (اوراق اسلامی) انجام شده که در آینده نزدیک مجوزهای لازم آن اخذ می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر