نگرانی "دکترمس" از تعرفه وارداتی امریکا

عصر معدن- تولیدکنندگان و معامله گران مس چین در حال رشد غیر منتظره ای از کسب و کار هستند که قیمت های فیزیکی این فلز را تقریبا در ۲ سال گذشته به بالاترین حد خود رسانده است.;

نگرانی "دکترمس" از تعرفه وارداتی امریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، یکی از دلایل رشد فلز مس این است که سازندگان برای خرید فلزات تصفیه شده عجله می کنند. زیرا از روز پنجشنبه قرار است واردات برای قراضه مس امریکا به چین اجرایی شود. در واقع شتاب خریداران قراضه مس، برای عدم پرداخت هزینه بیشتر برای فلز گرانبهاست.
    این در حالی است که پکن دو هفته پیش اعلام کرد که تعرفه ای به ارزش  16 میلیارد دلاربرای  واردات آمریکا از جمله آهن‌قراضه وضع خواهد کرد و این کار موج خرید فلز از سوی متقاضیان آرام کرد.  این اقدام چین، رفتاری مشابه رفتار دولت ترامپ در واشنگتن است که تعرفه 25درصدی برای فولاد این کشور وضع کرده است.
    گفته می شود ایالات متحده یکی از بزرگترین تامین کنندگان قراضه مس چین است.
    حال این موج، کمک‌های کوتاه‌مدتی به بازار برتر جهان این فلز را داده‌ به عنوان یک زنگ خطری است برای سلامت اقتصاد چین که به آن   "دکتر مس"، گفته می شود. زیرا رشد تقاضا فقط به این معنا بود که موج جدیدی از ظرفیت جدید به وجود آمد.
    هزینه های مس فیزیکی در چین «SMM-CUYP-CN» در این هفته به میزان 91 دلار افزایش یافته است.
    این رقم از ماه نوامبر سال 2016 و تنها در 2 هفته گذشته 13 درصد افزایش داشته‌ است.
    همچنین حق بیمه برای تحویل فیزیکی از سوی واردکنندگان مس چین در راس قیمت‌های  بورس اوراق بهادار لندن قرار گرفت و  به CMCU3 پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر