عملکرد هفتگی معدنی‌ها در بازار سرمایه

عصر معدن- معدنی‌ها مانند سایر گروه‌های بورسی،‌ معاملات هفته جاری بورس را با اصلاح قیمت سپری کردند و در این میان ۱۰.۵ درصد از ارزش سهام معدنی‌ها در بازار سرمایه کم شد.;

عملکرد هفتگی معدنی‌ها در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، آمار عملکرد شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در بورس نشان می‌دهد، فولاد مبارکه با منفی 19.7درصد به همراه چادرملو منفی 18.8 درصد و ملی مس  منفی 12.7درصد و گل گهر منفی 12.1 بیشترین اثر را در سقوط این هفته داشتند.

    بیشترین افزایش ارزش نیز مربوط به معدنی دماوند با 25.8 درصد و نسوز پارس 24.6 درصد بوده است.

    سهام شرکت‌های معدن و صنایع معدنی عموما به نوسانات دلار در بازار حساس بوده و تقویت آن، محرک ارزش سهام و سودآوری این شرکت‌ها است.

    در هفته جاری نیز اگرچه دلار 900 تومانی دلار بالا رفت و نرخ اسکناس سنا به 17200 و حواله سنا به 15300 صعود داشت، با این حال رشد شاخص، قدرت مقاومت در مقابل تخلیه حباب بازار ناشی از ورود سرمایه جدید در 2 ماه اخیر را نداشت و نهایتا بازار نزولی بود.

    ارزش بازار 85 شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس تهران این هفته با افت 111 هزار میلیارد تومانی  معادل منفی 10.5درصد مواجه و به 954 هزار میلیارد تومان رسید.

    با تقویت سودآوری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی ناشی از تثبیت دلار در سطح بالاتر و رشد صادرات این گروه، انتظار بازگشت سرمایه‌گذاران و توقف روند نزولی بازار طی 2 هفته آتی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر