رشد ۴۱ درصدی فروش شرکت های معدنی در بورس

عصر معدن- آمار مورد بررسی در پنج ماهه امسال مربوط به ۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس تهران، میزان فروش ۹۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد و مجموع فروش فروردین تا مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال این شرکت‌ها جهش ۴۱ درصدی را ثبت کرده است.;

رشد ۴۱ درصدی فروش شرکت های معدنی در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، براساس جداول عملکرد فروش شرکت های یاد شده، 74 شرکت معدنی حاضر در بورس در مرداد ماه گذشته میزان فروش 21 هزار و 800 میلیارد تومانی داشتند که در مقایسه با ماه مشابه در سال 98 رشد 58 درصدی را نشان می دهد.

    علاوه براین عملکرد فروش مرداد ماه 99 نسبت به ماه قبل ( تیر) از افزایش دو درصدی برخوردار است.

    بررسی عملکرد فروش فهرست 74 شرکت معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس تهران نشان می دهد که در پنج ماهه امسال «مادکتو استیل کرد» با رشد فروش دو هزار و 984 درصد نسبت به دوره مشابه بالاترین بازدهی را در این دوره داشته، ضمن اینکه در مرداد ماه 99 این شرکت رشد یکهزار و 199 درصدی را نسبت به ماه مشابه پارسال ثبت کرد که در بین شرکت های یاد شده بالاترین میزان است.

    فهرست 74 شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس تهران سهم سیمانی ها را 27 شرکت و بیش از 36 درصد نشان می دهد، ضمن اینکه فولادی ها نیز با 12 شرکت افزون بر 16 درصد از کل شرکت های مزبور را بخود اختصاص می دهند.

    ایران از نظر اکتشاف 68 ماده معدنی در جهان رتبه دهم را به خود اختصاص داده و با شناسایی حدود 57 میلیارد تن ذخیره معدنی که نزدیک به 37 میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است، در جایگاه پانزدهم جای گرفته است.

    به گزارش ایرنا، براساس برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن وتجارت، امسال قرار است 25 درصد تولیدات صنایع معدنی نسبت به سال 1398 افزایش یابد.

    همچنین با توجه به دستیابی به رقم 410 میلیون تن استخراج انواع مواد معدنی در سال گذشته، امسال رشد 30 درصدی در این ارتباط برنامه ریزی شده است.

    وزارت صنعت شمار معادن فعال کشور را بالغ بر 6 هزار و 100 معدن آمار داد که از این رقم 30 درصد مربوط به معادن سنگ لاشه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر