یک رخداد خوب برای ذوب آهن

سهامدار عمده، شرکت زغال سنگی خرید

عصر معدن- با خرید سهام یکی از شرکت های زغال سنگی در منطقه پروده طبس دسترسی این شرکت به مواد اولیه آسانتر شد و زنجیره ماده اولیه تا تولید برای ذوب آهن تکمیل تر شد.;

سهامدار عمده، شرکت زغال سنگی خرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، شرکت های فولادی که منطبق با شیوه کوره بلند اقدام به تولید می کنند برای تولید خود نیاز به تامین زغال سنگ دارند . همواره یکی از دغدغه های ذوب آهن اصفهان در ایران نیز تامین زغال سنگ برای تولید است ، اما خبرها حکایت از اقدام راهبردی شرکت سرمایه گذاری صدر تامین برای اصلاح زنجیره تامین در ذوب آهن دارد چرا که ذوب آهن سالیانه در حدود 1 میلیون و 650 هزار تن زغال سنگ مصرف می کند که به منظور اقدامات کیفی باید 30 درصد از این میزان را از محل واردات و مابقی که در حدود 1 میلیون 155 هزار تن است را از بازار داخل تامین کند از این میزان 180 هزار تن توسط شرکت البرز شرقی از توابع ذوب آهن تامین شده و مابقی نیز از طریق پروده طبس تامین می شود .
    احمد زمانی مدیر عامل این هلدینگ صنعتی و معدنی (صدرتامین) خبر از خرید 68/2 درصد از سهام شرکت فراوری زغال پروده طبس ( یکی از شرکت های اصل 44 که در اختیار صندوق کارکنان فولاد بوده است ) داد و گفت: در حال حاضر 56/5 درصد از سهام ذوب آهن اصفهان متعلق به تامین اجتماعی است که به صورت وکالتی توسط هلدینگ صدر تامین اداره می شود .
    زنجیره تامین ذوب آهن با خرید یک واحد زغال تکمیل تر شد
    وی گفت: ذوب آهن اصفهان اولین تولید کننده فولاد کشور و یکی از بزرگترین واحدهای تولید کشور است که پس از خصوصی سازی بخش هایی از زنجیره تامین این مجموعه به صورت جداگانه واگذار و به نوعی خصوصی شد اما استراتژی ما برای این مجموعه تکمیل زنجیره تامین و تولید ذوب آهن است و در این راستا اقدام به خرید سهام یکی از بهترین و مدرن ترین کارخانه های زغال سنگ کشور که هم زخائر معدنی بسیار خوبی دارد و هم جزو شرکت های با پتانسیل بالا است ، نمودیم و 68/2 درصد از سهام این مجموعه را خریداری کردیم . این شرکت توان تولید سالیانه 1 میلیون و 500 هزار تن زغال خام و 750 هزار تن زغال کک را داراست .
    برنامه تامین 6 میلیون تن ماده اولیه و زغال سنگ در "ذوب" عملیاتی می شود
    وی در ادامه افزود: در شرایط حال حاضر خوشبختانه ذوب آهن اصفهان شرایط سخت را پشت سر گذاشته و از زیان خارج شده است و هدف گذاری این مجموعه تولید 4 میلیون تن چدن مذاب است . در حال حاضر صدر تامین به عنوان سهام دار عمده اقدامات لازم در این زمینه تزریق نقدینگی، ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری های لازم به جهت تکمیل زنجیره های تامین را عملیاتی کرده است و انتظار داریم با وجود زیرساخت های ایجاد شده در ذوب آهن هدف گذاری 4 میلیون تن تولید را در آینده ای نزدیک محقق کند ، این میزان تولید نیاز به 6 میلیون تن ماده اولیه ( سنگ آهن دانه بندی شده) و تامین زغال سنگ دارد که زیرساخت های آن یکی پس از دیگری در حال آماده شدن است . زغال سنگ پروده طبس طبس هم در حدود نیمی از مصرف داخلی ذوب را تامین می کند و این تغییرات طبعا آثار مثبتی بر کاهش هزینه های این مجموعه خواهد داشت .
    زمانی گفت: خوشبختانه عمده شرکت هایی که در اختیار صدر تامین است حاشیه سود قابل قبولی از 20 تا 30 درصد را دارند و در تلاشیم تا سوددهی ذوب آهن را نیز افزایش دهیم که با توجه به سودده شدن ذوب آهن و پوشش هزینه های ثابت و ایجاد زیر ساخت های لازم افزایش تولید می تواند آثار مثبتی در سوددهی این مجموعه داشته باشد .
    صدر تامین به بورس می آید
    مدیر عامل صدر تامین درباره بورسی شدن شرکت متبوعش گفت: همه سازوکارها برای ورود ما به بورس آماده شده است و مدارک و مستندات لازم به بورس ارائه شده و انتظار داریم به زودی پذیرش و درج نماد صدر تامین نهایی شود.
    وی گفت : ما به عنوان هلدینگ صنعتی و معدنی شستا هستیم و حداقل در شش سال گذشته همواره سودده بوده ایم ، 90 درصد دارایی های ما بورسی و شفاف است و پهنه های معدنی ارزشمندی را در اختیار داریم و انتظار داریم صدر تامین با ارزش بازاری بالغ بر حدود 9000 میلیارد تومان به زودی وارد بازار سرمایه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر