مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد؛

طرح‌های طول زنجیره فولاد تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود

عصر معدن- مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که تمامی ۱۸ طرح و پروژه طول زنجیره فولاد تا پایان سال ۱۴۰۵ به سرانجام می‌رسد.;

طرح‌های طول زنجیره فولاد تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان کردستان، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: در حال حاضر 5 طرح از این 18 طرح با پیشرفت 100 درصد در شهرستان های قروه و بیجار به بهره برداری رسیده است.

    وی افزود: همچنین اشتغالزایی طول زنجیره فولاد حدود 6 هزار و 221 نفر با سرمایه‌گذاری 406 هزار میلیارد ریال است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های لازم به سرانجام کامل می‌رسد.

    مدیرکل صمت استان کردستان بیان کرد: مهمترین مشکل حوزه صنعت در حال حاضر، عدم تطابق تسهیلات پرداختی با نیاز واقعی واحدهای صنعتی است.

    وی در ادامه یادآور شد: همچنین تامین زمین صنعتی در استان با توجه به اینکه کردستان به سمت صنعتی شدن سوق داده شده، امری ضروری است و تقاضای هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای خرید زمین صنعتی در شهرک های صنعتی شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران و سقز را داشته‌ایم و انتظار می‌رود با تاکید وزیر در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

    خلیقی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در خصوص رونق تولید 75 میلیارد تومان طرح در قالب 10 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده که خوشبختانه در سال 1402 نسبت به پرداخت آنها اقدام شده است.

    وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در 2 سال گذشته 77 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگرداننده شد که 37 مورد آن در سال 1402 محقق شده است.

    مدیرکل صمت استان کردستان همچنین گفت: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید و مشارکت مردمی» نامگذاری شده، انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش تولید و اشتغال شاهد تحول چشمگیری در سال‌جاری باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر