وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت دارد

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه ۱۲ استان برنامه ویژه ای تهیه کرده ایم که یکی از آنها کردستان است و سازمان ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت پیدا کرده است .;

ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی، رضا رحمانی پس از افتتاح طرح های تولیدی شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر، بیان کرد: طرح های مختلفی برای افتتاح در کل کشور در این ایام مبارک داریم که در استانها و شهرهای مختلف به بهره برداری رسیدند و در سقز امروز نیز دو واحد را افتتاح کردیم.

    رحمانی بابیان اینکهبرای توسعه 12 استان کشور از جمله کردستان برنامه ویژه ای داریمگفت: سازمان ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت پیدا کرده است که این ماموریت بیشتر در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

    وی اضافه کرد: البته برای 12 استان برنامه ویژه ای تهیه کرده ایم که یکی از آنها کردستان است که طرح هایی که باید انجام شود مشخص شده است و ان شالله کارهای خوبی انجام می شود.

    وی با بیان برخی ویژگی های این دو واحد، تصریح کرد: طرح تولید لوازم خانگی که افتتاح شد، 52 قلم کالای کوچک خانگی را تولید می کند که کالاهای قاچاق پذیری بودند و به صورت قاچاق وارد بازار می شدند که به حمدالله تولید این کالاها در این واحد کار مهم و ارزشمندی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با راه اندازی این واحد اینگونه کالاها توسط جوانان بومی منطقه در همین منطقه تولید می شود.

    رحمانی ادامه داد: این واحدها سرمایه گذار خارجی هم دارند که نکته ای حائز اهمیت است.از سوی دیگر این واحدها درخواست توسعه را نیز داده اند و از مسئولین در این زمینه درخواست همکاری کرده اند.

    وی در خصوص سفرهای استانی خود نیز بیان کرد: در این سفر از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا می شویم، مسایل در جلسات مطرح و جمع بندی می شود و یقینا این موارد پیگیری می شود.

    عمده مسائل مربوط به فولاد کردستان حل شده است

    وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص فولاد استان کردستان، ادامه داد: کارها و فعالیت ها شروع شده است و عمده مسائل حل شده است.

    آیین نامه بازارچه های مرزی تصویب و موانع نرم افزاری حل شده است

    رحمانی یکی از برنامه های امروز خود را بازدید از بازارچه مرزی در بانه دانست و گفت: دولت آیین نامه مربوط به بازارچه های مرزی را تصویب کرده است، اقلام مشخص و موانع نرم افزاری حل شده است.

    وی افزود:در این خصوص باید دستگاه های مرتبط مانند وزارت صمت و گمرک و بانک و ... باید به هم لینک بشوند تا به مردم خدمات ارایه بدهند.

    خلاف اظهاری در واردات و صادرات کالا تخلف است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری در خصوص کالاهایی مثل پارچه که در داخل کشور تولید و با برند خارجی از خارج وارد می شود، گفت: موسسه استاندارد هم در صادرات و هم در واردات موظف است که کیفیت کالاها را نمونه گیری و کنترل کند، از سوی دیگر خلاف اظهاری در واردات و صادرات کالا نیز تخلف محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر