اجرای زنجیره فولاد با ۳ هزار شغل مستقیم در کردستان

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در ۳ شهرستان سقز، بیجار و قروه آغاز می شود که بیش از۳هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند.;

اجرای زنجیره فولاد با ۳ هزار شغل مستقیم در کردستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، محمد دره‌‌وزمی اظهار کرد: خوشبختانه در سال 96 سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با استناد به آمار و ارقام مورد بررسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رتبه‌های قابل قبولی را در شاخص‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

    وی تصریح کرد: واحدهای به بهره‌برداری رسیده در سال 96 از نظر تعداد 9 درصد و در شاخص سرمایه‌گذاری 2 هزار درصد و در شاخص اشتغال، 94 درصد رشد داشته‌ایم.

    دره‌‌وزمی تصریح کرد: در زمینه صدور جواز تاسیس در شاخص تعداد 53 درصد، در شاخص سرمایه‌گذاری 30 درصد و در شاخص اشتغال 87 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته‌ایم.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: حلقه اول فرآوری سنگ آهن به میزان یک‌ میلیون و 300 هزار تن کنسانتره در سال تولید می‌شود که این میزان باید به 2 میلیون و 500 هزار تن در سال برسد.

    دره‌وزمی افزود: در زمینه رشد پرداختی حقوق دولتی معادن، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم که این نشان از قانونمدار بودن معدن‌داران در کردستان است.

    وی گفت: در سال 96 پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز و کنسانتره‌سازی بعنوان حلقه اول زنجیره فولاد در شهرستان بیجار و چندین طرح تولیدی دیگر با اشتغالزایی بالغ 2 هزار و 500 نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: هرچه میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان افزایش یابد، اشتغالزایی بیشتر و هرچه اشتغالزایی بیشتر صورت گیرد، رفاه خانوارها افزایش پیدا می‌کند.

    دره‌وزمی گفت: ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان راه خود را برای توسعه صنعتی استان مشخص کرده‌ایم و با تمام موانع و مشکلاتی که وجود دارد با تمام توان در این راه گام بر می‌داریم.

    وی اضافه کرد: استان کردستان برای تحرک و شتاب بیشتر، نیازمند صنایع پیشرانی از جمله زنجیره فولاد، پتروشیمی، لاستیک و غیره است.

    اجرای زنجیره فولاد با 3 هزار شغل مستقیم در کردستان

     به گفته دره‌وزمی، در زنجیره فولاد کردستان به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات استان، مجموعا بیش از 3 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد پذیرفت.

     در حلقه اول زنجیره فولاد ما نیازمند تولید 2 میلیون 500 هزار تن کنسانتره در سال هستیم که هم اکنون یک میلیون و 300 هزار تن آن در حال تولید است که برای تولید مابقی آن برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

    وی همچنین اضافه کرد: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه آغاز می‌شود که بیش از 3 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌کند.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در بحث سیمان چل‌چمه با حضور نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان استانی و پیگیری‌های ویژه، مشکلات بانکی آن مرتفع شده و عملیات اجرایی آن بزودی به انجام می‌رسد.

    وی خاطرنشان کرد: برای احداث کارخانه دوم لاستیک‌سازی در کردستان با عنوان لاستیک رازی در حال حل مسائل بانکی آن هستیم که کنسرسیومی متشکل از بانک‌های سپه، خاورمیانه و صنعت و معدن عاملیت این طرح را قبول کرده‌اند.

    دره‌وزمی یادآوری کرد: تولید در کشور و استان مظلوم واقع شده است، لذا از مردم استان درخواست می‌کنم، مصرف کالای تولیدی را در اولویت خرید خود قرار دهند تا تولید جان تازه‌ای بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر