وزیر صمت:

عمده مسائل مربوط به فولاد کردستان حل شده است/ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت دارد

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه ۱۲ استان برنامه ویژه ای تهیه کرده ایم که یکی از آنها کردستان است و طرح هایی که باید انجام شود، مشخص شده است.;

عمده مسائل مربوط به فولاد کردستان حل شده است/ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی پس از افتتاح طرح های تولیدی شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر، بیان کرد: طرح های مختلفی برای افتتاح در کل کشور در این ایام مبارک داریم که در استانها و شهرهای مختلف به بهره برداری رسیدند و در سقز امروز نیز دو واحد را افتتاح کردیم.

    وی با بیان برخی ویژگی های این دو واحد، تصریح کرد: طرح تولید لوازم خانگی که افتتاح شد، 52 قلم کالای کوچک خانگی را تولید می کند که کالاهای قاچاق پذیری بودند و به صورت قاچاق وارد بازار می شدند که به حمدالله تولید این کالاها در این واحد کار مهم و ارزشمندی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با راه اندازی این واحد اینگونه کالاها توسط جوانان بومی منطقه در همین منطقه تولید می شود.

    رحمانی ادامه داد: این واحدها سرمایه گذار خارجی هم دارند که نکته ای حائز اهمیت است.از سوی دیگر این واحدها درخواست توسعه را نیز داده اند و از مسئولین در این زمینه درخواست همکاری کرده اند.

    وی در خصوص سفرهای استانی خود نیز بیان کرد: در این سفر از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا می شویم، مسایل در جلسات مطرح و جمع بندی می شود و یقینا این موارد پیگیری می شود.

    وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص فولاد استان کردستان، ادامه داد: کارها و فعالیت ها شروع شده است و عمده مسائل حل شده است.

    آیین نامه بازارچه های مرزی تصویب و موانع نرم افزاری حل شده است

    رحمانی یکی از برنامه های امروز خود را بازدید از بازارچه مرزی در بانه دانست و گفت: دولت آیین نامه مربوط به بازارچه های مرزی را تصویب کرده است، اقلام مشخص و موانع نرم افزاری حل شده است.

    وی افزود:در این خصوص باید دستگاه های مرتبط مانند وزارت صمت و گمرک و بانک و ... باید به هم لینک بشوند تا به مردم خدمات ارایه بدهند.

    خلاف اظهاری در واردات و صادرات کالا تخلف است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری در خصوص کالاهایی مثل پارچه که در داخل کشور تولید و با برند خارجی از خارج وارد می شود، گفت: موسسه استاندارد هم در صادرات و هم در واردات موظف است که کیفیت کالاها را نمونه گیری و کنترل کند، از سوی دیگر خلاف اظهاری در واردات و صادرات کالا نیز تخلف محسوب می شود.

    ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت دارد

    رحمانی در بخش دیگری گفت: سازمان ایمیدرو برای سرمایه گذاری در کردستان ماموریت پیدا کرده است که این ماموریت بیشتر در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

    برای توسعه 12 استان کشور از جمله کردستان برنامه ویژه ای داریم

    وی اضافه کرد: البته برای 12 استان برنامه ویژه ای تهیه کرده ایم که یکی از آنها کردستان است که طرح هایی که باید انجام شود مشخص شده است و ان شالله کارهای خوبی انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر