از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد:

صدور دستور تامین ۲۵۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز صنایع فولاد کردستان

عصر معدن- مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان از صدور دستور تامین ارز به میزان ۲۵۰ میلیون دلار برای تکمیل طرح های زنجیره صنایع فولاد کردستان از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.;

صدور دستور تامین ۲۵۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز صنایع فولاد کردستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، بختیار خلیقی اظهار کرد: عباس علی آبادی در جریان دیدار صمیمی با استاندار کردستان برای پیگیری و رفع مشکلات طرح های زنجیره صنایع فولاد استان کردستان، دستور تامین 250 میلیون دلار ارز مورد نیاز صنایع فولاد کردستان، برای ثبت سفارش ماشین آلات و واگذاری محدوده های آهنی به پهنه‌های بیجار و قروه را صادر کرد.

    وی افزود: همچنین در این دیدار، تامین اعتبار 14 هزار میلیارد تومانی برای ایجاد شهرک های صنعتی، پیگیری و اجرای تبصره 16 ماده 14 قانون معادن و بند ط ماده 37 برنامه ششم توسعه در زمینه برگشت 15 درصد وصول حقوق دولتی به این استان، از جمله موارد بررسی شده در این گفت و گو بود.

    مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: پیگیری تفویض اختیارات بیشتر به شورای معادن استان در زمینه پروانه های اکتشافی ابطالی، تقسیط حقوق دولتی به استان در موارد تمدید و انتقال پروانه، واگذاری محدوده معدنی به سرمایه گذاران واقعی در قالب مزایده بسته سرمایه گذاری و نیز تعیین تکلیف پهنه اکتشافی کردستان، از دیگر موارد قابل پیگیری در دیدار استاندار کردستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

    بنا به این گزارش، طرح تکمیل زنجیره فولاد در استان کردستان در قالب 2 طرح توسعه شامل فولادسازی و ورق نورد گرم با ظرفیت یک میلیون تن (در شهرستان قروه) و طرح تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 1.6 میلیون تن (در شهرستان بیجار) در حال اجراست. منبع: ایرنا

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر