در ۳ سال آینده ۳ کارخانه تولید زنجیره فولاد در کردستان به اتمام می‌رسد

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: با قول مساعد معاون وزیر و استاندار کردستان در سه سال آینده سه کارخانه تولید زنجیره فولاد در این استان به اتمام خواهد رسید.;

در ۳ سال آینده ۳ کارخانه تولید زنجیره فولاد در کردستان به اتمام می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، محمد دره وزمی در جلسه بررسی و امضاء موافقتنامه زنجیره فولاد کردستان با حضور معاون وزیرصنعت ورییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه هدفگذاری فولاد کردستان تولید 6.1 میلیون تن محصول فولاد در استان است، گفت: در راستای ایجاد زنجیره فولاد کردستان کنسرسیومی متشکل از ایمیدرو با 44 درصد، کیمیا معادن 16 درصد، شرکت های امداد و صبانور هرکدام با 20 درصد تشکیل شده است.

    وی افزود: تشکیل شرکت فولاد کردستان اولین گام مهم در راستای اجرایی شدن طرح تولید فولاد کردستان است و با قول مساعد معاون وزیر و استاندار کردستان تا سه سال آیند به ظرفیت کامل زنجیره تولید فولاد دست خواهیم یافت.

    دروه زمی در ادامه به ظرفیت های مطلوب بخش معدن در استان اشاره کرد و گفت: در استان کردستان معادن غنی فلزی و غیر فلزی وجود دارد که سرمایه گذاری در آن می تواند عواید و ارزش افزوده فراونی را نصیب استان کند.

    وی با اعلام اینکه برای تولید 6.1 میلیون تن فولاد نیازمند استخراج 5.4 میلیون تن سنگ آهن هستیم ادامه داد: ایجاد کارخانه های تولید فولاد در استان در سه سال آینده کمک خواهد کرد که معادن کوچک فعال و صرفه اقتصادی داشته باشند.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه به وصول حقوق دولتی از معادن به مبلغ 40 میلیارد تومان خبر داد و گفت: طبق قانون باید 15 درصد از این مبلغ به استان بازگردد تا در زیرساخت های معدنی هزینه و سرمایه گذاری شود که متاسفانه تاکنون چیزی از این مقدار به استان داده نشده است.

    دره وزمی افزود: هم اکنون معادن ما نیازمند ایجاد 106 کیلومتر راه و جاده آسفالته هستند و برای انجام این کار به 46 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که انتظار داریم از محل وصول حقوق دولتی به استان تخصیص داده شود.

    دروه زمی در خاتمه تعداد واحدهای صنعتی با اشتغال بالای 100 نفر را 10 واحد اعلام کرد و گفت: امیدواریم با به ثمر رسیدن کامل کارخانجات تولید زنجیره فولاد روز به روز به تعداد واحدهای صنعتی با اشتغال بالا افزوده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر