رییس هیات عامل ایمیدرو:

یک میلیارد دلار در زنجیره فولاد کردستان سرمایه گذاری می شود

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم امضای موافقنامه بین ۳شرکت خصوصی و ایمیدرو برای تکمیل زنجیره فولاد در کردستان از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای تکمیل زنجیره فولاد کردستان خبرداد.;

یک میلیارد دلار در زنجیره فولاد کردستان سرمایه گذاری می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان در این مراسم که بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز حضور داشت، تصریح کرد: با امضای این توافقنامه ظرفیت تولید برای 2.5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن،‌ 2.5 میلیون تن گندله،‌1.6 میلیون تن آهن اسفنجی، 1.5 میلیون تن ذوب و یک میلیون تن ورق فولادی در کردستان ایجاد می شود.

    وی افزود: این سند بین ایمیدرو و سه سهامدار بخش خصوصی شامل صبا فولاد،‌ کیمیا معدن سپاهان و شرکت توسعه تجهیز معادن امداد امضا شد که هدف آن تکمیل زنجیره تولید فولاد و توسعه صنایع پایین دستی است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: شرکت فولاد کردستان که با سهام مجموعه فوق تشکیل شده، از حوزه معدن تا شمش فولاد شامل کنسانتره، گندله، ‌آهن اسفنجی و شمش فولاد را در اختیار خواهد داشت.

    اکتشاف در کردستان

    رییس هیات عامل ایمیدور درباره اقدامات اکتشافی ایمیدرو در استان کردستان گفت: به رغم اینکه کردستان استانی معدنی است اما تا سال های گذشته کار اکتشافی وسیعی در آن انجام نشده بود به همین دلیل ایمیدرو برای جبران آن مساله، با همکاری بخش خصوصی 3هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی را در استان آغاز کرد که 2هزار کیلومتر آن نهایی شده و هزار کیلومتر هم در تابستان انجام می شود.

    کرباسیان این برنامه را شروعی برای اکتشافات معدنی در استان کردستان ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود علاوه بر سنگ آهن، طلا و سایر عناصر معدنی نیز در آن منطقه کشف می شود که این امر سبب فعال شدن ظرفیت های دیگر اقتصادی استان خواهد شد.

    وی تصریح کرد: در شرکت فولاد کردستان پیش بینی می شود تا یک میلیارد دلار در زنجیره فولاد سرمایه گذاری شود. در این طرح ها بیش از هزار نفر به طور مستقیم و تا چهار برابر نیز به طور غیر مستقیم صاحب شغل می شوند.

    وی با بیان اینکه این پروژه ها زمینه فعال شدن صنایع پایین دستی را هم ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: تا پایان تابستان جاری عملیات اجرایی طرح ها آغاز شود.

    کرباسیان تاکید کرد: پروژه ها گام به گام راه اندازی می شوند به طوری که در مرحله اول طی سه سال، دو تا سه کارخانه به مدار تولید می پیوندند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: این زنجیره را تا مرحله شمش فولادی پیش بینی کرده ایم اما بخش خصوصی می تواند در آینده تصمیم های بعدی را برای ادامه فعالیت اتخاذ کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر