شناسایی۴۰۰ پتانسیل معدنی فلزی در استان‌های مرزی

عصر معدن- مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: ایمیدرو از سال ۹۳ تاکنون با انجام فعالیت های اکتشافی مختلف موفق به شناسایی ۴۰۰ پتانسیل معدنی فلزی در استان های مرزی کشور شده است.;

شناسایی۴۰۰ پتانسیل معدنی فلزی در استان‌های مرزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، علی اصغرزاده  با بیان اینکه این سازمان از سال 93 فعالیت های اکتشافی گسترده ای را در استان های مرزی و کمتر توسعه یافته آغاز کرده است اظهارداشت: عملیات اکتشافی در 270 هزار کیلومتر مربع در قالب 36 پهنه در 21 استان آغاز شده است.
    وی گفت: هم اکنون فعالیت های فاز شناسایی و فاز پی جویی در 200 هزار کیلومتر مربع از این پهنه ها به اتمام رسیده و بیش از 400 پتانسیل معدنی فلزی جدید در آنها یافت شده است.
    وی اضافه کرد: از 200 هزار کیلومتر مربعی که عملیات اکتشاف در آنها خاتمه یافته حدود 70 هزار کیلومتر مربع در قالب 12 پهنه به بخش خصوصی واگذار شده است.
    وی گفت: در سال جاری نیز در نظر داریم فعالیت های اکتشافی فازهای شناسایی و پی جویی در 70 هزار کیلومتر مربع باقی مانده را به پایان برسانیم و خروجی کل پهنه ها را برای ادامه فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار کنیم.
    وی اظهارداشت: طی فعالیت های اکتشافی در پنج سال گذشته پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از منابع دولتی هزینه شده است که در نتیجه آن ذخایر مختلفی از جمله 500 میلیون تن سنگ آهن جدید و بیش از 450 میلیون تن زغال سنگ جدید شناسایی شده است.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر