مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مطرح کرد:

وجود سرب و روی در پهنه ۱۲۵۰ کیلومتری راور/ کار جدید "ومعادن" در اکتشافات معدنی

عصر معدن- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: پهنه ۱۲۵۰ کیلومتری در راور داریم که در بررسی های اولیه به این نتیجه رسیده ایم محدوده سرب و روی در این پهنه فراوان است.;

وجود سرب و روی در پهنه ۱۲۵۰ کیلومتری راور/ کار جدید "ومعادن" در اکتشافات معدنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، "عزیزالله عصاری"  در جلسه اعلام احداث مجتمع فرآوری و تولید شمش سرب و روی در شهرستان کوهبنان با گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اگر اقتصاد ما یک قاسم سلیمانی می داشت، وضعیت ما خیلی بهتر بود و کاش اقتصاد ما یک قاسم سلیمانی داشت.

    وی در ادامه با معرفی شرکت توسعه معادن و فلزات بیان کرد: شرکت ما جزو 10 شرکت بورس است و سبد سهام شرکت، شرکت های معتبری است که پایگاه های خوبی در کرمان دارند.

    عصاری تصریح کرد: 22.5درصد سهم شرکت گل گهر را شرکت توسعه معادن و فلزات دارد که یک سهام طلایی است و 20 درصد سهم شرکت گوهر زمین نیز متعلق به شرکت ماست.

    وی در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات فولادسازی ها تامین خوراک است که اکتشاف، حلقه مفقوده این حوزه است که به نحو احسن در این بخش ورود نکرده ایم.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار کرد: بودجه دولت در تنگنا است و می طلبید کار جدیدی در تامین خوراک و اکتشاف صورت بگیرد لذا شرکت توسعه معادن و فلزات کنسرسیوم اکتشاف را ایجاد کرد و 12 شرکت قوی در آن حضور دارند.

    وی با بیان اینکه اگر به 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 برسیم، در زیرساخت اسکله، راه آهن و جاده در مضیقه قرار داریم و مشکلاتی در صادرات ایجاد شده است تصریح کرد: با توجه به محدودیت های حمل بار و محموله های صادراتی، اسکله فول مکانیزه در بندر شهید رجایی ایجاد خواهیم کرد که کشتی های بزرگ بتوانند پهلو بگیرند.

    وی با اشاره به اینکه در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه، شرکت دانش بنیان ایجاد کرده ایم، گفت: حلقه مفقوده همه ایده ها، پول است و ایده های فراوانی در کشور داریم.

    عصاری با اشاه به اینکه کنسرسیوم حفاری ایجاد کرده ایم، افزود: پهنه 1250 کیلومتری در راور داریم که در بررسی های اولیه به این نتیجه رسیده ایم محدوده سرب و روی در این پهنه فراوان است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه کشور ما 9 درصد ذخیره سرب و روی دنیا را دارد که 2 میلیارد و 600 میلیون تن ذخایر سرب و روی دنیاست خاطر نشان کرد: ذخایر سرب و روی می تواند برای کشور بسیار مهم باشد و شرکت های بزرگ می توانند کنسرسیوم ایجاد و به این بخش ورود بکنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر